Overzetten gmail contacten naar outlook lukt niet - foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Ik werk met outlook 2019 en wil mijn gmailcontacten overzetten met een .csv bstand.
Ik probeer ze dan in de map contactpersonen van agenda van 'Outlookgegevensbestand te zetten' en dan komt er bij herhaling dezelfde foutmelding (zie bijlagen). Wat gaat hier verkeerd?

Met dank en alle goeds voor 2020;)
 

Bijlagen

  • Knipsel-1.JPG
    Knipsel-1.JPG
    55,8 KB · Weergaven: 74
  • Knipsel-2.JPG
    Knipsel-2.JPG
    73,7 KB · Weergaven: 90
Dank manamana, die site had ik al gevolgd, alleen niet tot het einde. Maar het blijft niet lukken.
Als ik het csv bestand in excel open is het wel een rommelzootje, waarvan ik niet goed begrijp hoe een zinnig 'mens' daar een fatsoenlijke nieuwe contactpersonenmap van kan maken. Maar ja, het is een programma wat dat moet doen en hoe dat werkt, daar heb ik geen zicht op.
Dus, tja...
 
Zet eens een plaatje neer van dat rommeltje in Excel.
Maak eerst een backup vd csv en verander wel ff die mail adressen die we mogelijk te zien krijgen.
 
Route99,
Ik wil wel 1 adres laten zien; het betreft iemand die overleden is, maar dat wil ik niet zo algemeen op de site zetten. Kan ik dat als een excelbestandje per e-mail versturen?
 
Gewoon het mail adres dat in beeld komt aanpassen of wegpoetsen op het plaatje, kunnen we zie of Excel iets technisch vreemd laat zien als csv.
Je mag ook de csv helemaal "uitkleden" door er een paar mail adressen over te houden, en die pas je aan als Test1@.... en Test2@.... en dat als bestandje hier neer zetten.
Meer hoef ik niet te zien, weten, zeker niet dat.
FF kijken wat voor een rommeltje het voor de rest is....
 
Route99, dank vast. Bijgaand 1 wat veranderde persoon zoals het in het originele csv wordt weergegeven.
Kun je er wat mee?
 

Bijlagen

  • contacts-test.csv
    3,9 KB · Weergaven: 45
Hmmm, de eerste regel is dus de kolomheader, de 2e regel is jouw voorbeeld persoon, het stat goed, heb je de rest weggehaald ivm de privacy? Dan zou die regel kunnen kloppen.
Wat daarna komt is voor mij chaos... daar kun je geen adresboek mee opzetten.

Zo ziet een standaard adres boek er uit, als je veel kolommen hebt gaat het in de sheet steeds verder naar rechts door maar het principe verandert niets.
Uiteindelijk ziet een adresboek in csv dat ongeveer zo uit:
d0a449b8-9893-481b-8676-c7d863bad7d8.png


Zou dit filmpje over importerenhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Tja, je zou zeggen dat daar het probleem zit. Ik heb in gmail ruim 1000 adressen, met in 'opmerkingen' allerlei aantekeningen en die maken er zo'n chaos van als ik het goed interpreteer. Dat filmpje is wel instructief. Maar dat geeft op een gegeven moment de optie 'map custom fields' en die keuzemogelijkheid komt bij mij niet te voorschijn. Dat lijkt de stop. Ik heb geen idee of ik die gmail geevens zo netjes naar het outlook beeld zou kunnen krijgen, maar goed, zo ver kom ik dus niet. Waar zou hem dat aan liggen? Ik had in gmail bij het exporteren nog de keuze van gmail of outlook.csv. Heb ze gister allebeij geprobeerd. Ga ik nog eens doen. Dank voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • Knipsel-3.JPG
    Knipsel-3.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Probeer via die custom field eerst een hele simple opzet te exporteren: naam, voornaam, mailadres.
Kan dat überhaupt?

En idem zo importeren met custom field.
En als dat goed gaat voeg je een veld erbij wat je belangrijk vindt.
Telkens sla je het tussenresultaat netjes apart op en test de import of het OK is.
Op een bepaald moment zal het mis gaan? ?? (waarom eigenlijk??) en dan is 1 stap terug het resultaat nog OK en dan heb je met de kennis van nu het maximale er uit gehaald.

Misschien heeft iemand nog een gouden tip waardoor het allemaal veel sneller en beter kan...
 
Laatst bewerkt:
Beste manamana en route99, ik heb van alles geprobeerd inmiddels. Ook getracht om een bestandje in excel te maken met wat namen en gegevens en om te zetten naar csv en dan in te voeren in outlook: het lukt me niet. Ik houd er maar even mee op, kost nu te veel tijd. Veel dank voor jullie bemoeienis. Helpmij is een groot goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan