Belkin N Wireless router als WIFI extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

moriceh

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
80
Hallo,
Ik wil mijn wifi signaal verbeteren, nu heb ik nog een N wireless router van Belkin staan, zou deze kunnen dienen als wifi versterker? Ik heb momenteel een KPN EXperia V10, daarachter wil ik deze router bekabeld op de eerste verdieping zetten. Kan dit?
 
Het zou mogelijk wel kunnen.
Zet DHCP daar op uit, en gebruik het ip-adres van je Experiabox als DHCP-server.
 
Wat PHP4U zegt: in de Belkin eerst de DHCP-server uitzetten, je SSID aanpassen ( zelfde als de Exp. V10 ) en daarna de netwerkkabel niet in de WAN maar 1 van de 4 LAN-poorten steken.
De Belkin werkt dan als switch, dan zou het probleem opgelost moeten zijjn.
 
Hmm nog niet echt gelukt. Ik kan in de router instellen dat het alleen een accesspoint moet zijn. Ik doe dat en geef hem een vrije IP adres, 192.168.2.253. (DHCP start bij 192.168.2.1 en eind 192.168.2.252)
De router start opnieuw op, echter kom ik er niet meer in met mn PC, hij zegt dat het te lang duur voor hij reageert. Ik heb de firewalls al uitgezet. Het enige wat ik weer gedaan heb is een reset en weer opnieuw hetzelfde uitgevoerd. Telkens kom ik niet meer in de router nadat ik het heb ingesteld..
 
Laatst bewerkt:
Als je het doet zoals ik beschreef hoef je niks in te stellen, de V10 werkt als DHCP-server en de Belkin als switch als je dekabel van de V10 niet in de WAN maar de LAN-poort van de Belkin steekt.
Je hoeft dan dus ook geen IP toe te wijzen of een IP-range in te stellen, dat verzorgt de V10.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..?
 
Bij de meeste routers heb ik daarbij wel het LAN deel in het juiste subnet moeten zetten, zo wie zo om de settings van de router als switch te kunnen benaderen. Miscchien hoeft dat bij deze niet, maar bij mij werkt het altijd...

Bij de Access Point pagina van mij Asus moet je dat invullen. Zie plaatje.
Deze sectie heet: Bewerkingsmode AP-modus.

Eerder deed ik het bij andere routers ook zo als ik ze als AP gebruikte.

Voor de rest werkt het zoals Scrapheap beschreef.

AP.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nieuw ja...:eek:
En? Tenzij je een 2e handje voor een mooi prijsje kunt kopen?
Heb er 6-7 tientjes voor betaald via V&A Tweakers. Kan weer jaren vooruit.:p

On topic: Zo heb ik bij/voor anderen ook "het goedkopere spul" werkend gekregen. In mijn ervaring werkt het dan altijd, so do not change the winning team:cool: (tenzij er nieuwere/andere systemen/protocollen komen ).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan