scherm resolutie aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
70
Hallo forum,

Mij is verteld, dat je niet te vaak het scherm resolutie kunt aanpassen, en dat het scherm op een gegeven moment niks meer doet.

Klopt dit of is dit een fabel.

Wie kan mij meer vertellen hierover?
 
Lijkt me een broodje aap verhaal.
Tenzij je het zo vaak doet dat de monitor stuk gaat icm ouderdom... maar dat was ie normaal waarschijnlijk ook door ouderdom stuk gegaan. Dus het was dus geen oorzaak door het veranderen van de resolutie.
Je mag alleen maar een oorzaak en een gevolg koppelen als er een zgn causaal (oorzakelijk) verband is.
Anders berust het op puur toeval.

Ik heb het iig nog nooit opgepikt, maar misschien heeft iemand een betrouwbare bron dat het toch anders is?
 
Laatst bewerkt:
Vraag mij af waarom je deze vraag in deze forum-sectie stelt..?
Beeldscherm resolutie heeft in de verste verte helemaal niets te maken met het gebruikte besturingssysteem.
 
Vroeger hadden de oude beeldbuis monitoren een knop voor opnieuw instellen en dan flitste het beeld alsof het schaduwmasker van binnen verscheurd werd. In de winkel werd verteld dat je dit niet te vaak moest doen omdat de monitor anders stuk ging. Heb geen idee meer hoe dat heette. De flatscreens werken het best op de resolutie waarvoor deze bedoeld zijn en weigeren wel eens dienst wanneer de waarden te ver afwijken. Eenmaal juist afgesteld in het stuurprogramma hoef je de resolutie en verversingsfrequentie ook helemaal niet meer te veranderen. Je kan natuurlijk niet voor alle merken en modellen spreken maar het zou een uitzondering zijn wanneer het veranderen van instellingen beperkt is tot een bepaald aantal malen en die monitor heeft dan een gebrek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan