Smarthome verlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb door het forum zitten kijken maar volgens mij bestaat er nog geen gedeelte 'Smarthome'. Wellicht om dit een eigen plaats te geven op het forum?

Maar nu mijn vraag: Ik heb voor de kerst een smart lamp gekregen van de Action. Met de bijbehorende app lukt het om deze aan en uit te zetten, de 'kleurtemperatuur' aan te passen, de lamp in verschillende kleuren laten branden, te dimmen enz... Dus eigenlijk de basisfuncties. Ook gaat de lamp aan en uit met een timer die in de app zit.

Maar ik zou wel graag wat meer willen. Dit is mijn allereerste smartproduct, zoals gezegd van de Action en werkt met de bijbehorende app. Wat ik nu wil is dat de lamp bijvoorbeeld in een bepaalde kleur gaat knipperen als ik een mail of whatsapp ontvang. Ik heb het in de app nog niet kunnen vinden. De Action lampen maken gebruiken van een clone van een veel groter platform onder de meer bekende naam Tuya. De app is ook gewoon een clone met dezelfde functies. De koppeling met Google Home werkt ook, als ik nog tegen mijn telefoon zeg: Lamp 1 aan.....Dan gaat ie aan... en natuurlijk kan ik het zo ook met spraak dimmen en uit zetten. Wat ik nog zoek is om ook de kleur aan te passen maar dat is voor een ander topic.

Voor nu eigenlijk 2 dingen:
-Wat kan ik nou doen om een pushbericht op mijn telefoon te laten communiceren met het smart apparaat? Liefst bij Whatsapp knipperen in groen, bij mail knipperen in rood, bij Facebook push berichten in blauw enz...

-De lamp zo instellen dat ie langzaam van kleur veranderd

Ik hoor graag van jullie of dit soort dingen mogelijk zijn, ik denk het wel maar ik weet niet of deze Action producten erg beperkt zijn.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Een dergelijke sectie bestaat inderdaad niet op Helpmij.nl en zal er ook niet komen.
Heb je vraag echter wel verplaatst naar een meer passende sectie.
Succes met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan