Opstartschijf SSD 256 te klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
3
Beste .....

Op de eerste plaats mijn beste wensen voor 2020 voor het gehele team!

Bij regelmaat krijg ik de melding dat er onvoldoende ruimte is op mijn SSD-opstartschijf. Dit wil ik graag z.s.m. oplossen.

Daarbij had ik het volgende bedacht.
- C (SSD 256) = de opstartschijf met Windows en programma's. Deze C=schijf zou ik willen klonen naar een nieuwe SSD 1TB (reeds aangekocht)
- Na het klonen op de nieuwe 1TB SSD, Windows verwijderen en de programma's laten staan.
- Daarna onder Eigenschappen van de Snelkoppelingen (bureaublad) de Doelstations aanpassen.
- Na deze aanpassing de programma's van de C-schijf verwijderen, Windows etc laten staan en de C-schijf als opstartschijf behouden.

Mijn vraag:
Misschien te simpel gedacht, maar toch, is dit mogelijk of wil ik meer dan mogelijk is?
 
Zou wel eens willen weten wat er dan zoal op de opstartschijf staat en welke hardware er verder inzit.
Is het een notebook met ruimte voor maar 1 schijf?
Windows zelf heeft zo'n 20GB nodig dus het gaat dan om de geïnstalleerde programma's?

Na het klonen op de nieuwe 1TB SSD, Windows verwijderen en de programma's laten staan.
Waarom? als je Windows verwijderd werken de programma's ook niet meer.
 
Dank voor uw reactie.
Het is een desktop. Op mijn 256 SSD staan een groot aantal programma's mbt fotobewerking, videobewerking, etc Het zou best kunnen dat er nog een en ander van verwijderd kan worden, maar daar ben ik zelf meestal wat huiverig voor.
Wat betreft het Windows verwijderen, hebt u het waarschijnlijk niet goed begrepen of ik ben wat onduidelijke geweest. Ik wil dan de Windowsversie op de gekloonde schijf verwijderen en op de oude 256 SSD laten staan, zodat ik alle programma's vanaf mijn nieuwe SSD zou kunnen draaien. Daarnaast wil ik wel alle programma's van de 256 SSD verwijderen, omdat deze dan op de nieuwe gekloonde schijf staan. Hoop dat het duidelijker is!
 
Hang de 2e SSD er gewoon bij en verplaats de software naar die nieuwe SSD met Steammover.
http://www.traynier.com/software/steammover
Of verzamel de key's van die programma's en installeer ze opnieuw op de nieuwe SSD.

Wat je wilt doen wil niet omdat alle verwijzingen niet meer kloppen in het register van de "oude" SSD
 
Aha. Dank voor de medewerking. Ik ga het downloaden en mijn best doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan