netwerkkabel door gat in de muur

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een netwerkkabel door een dikke muur leiden. De doorsnee van het geboorde gat is net genoeg voor de connector, maar ruimte voor een "transportbuis" of iets dergelijks is er niet.
De muur is ca. 20 cm. dik.
Ik neem aan dat een papiertje om de connector te weinig bescherming gaat bieden.
Willen jullie meedenken met alternatieve beschermingsmiddelen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik heb slechte ervaringen met eigenhandig bevestigde connectoren. Je wilt niet weten hoeveel connectors (en hoeveel centimeter snoer :D) ik heb weggegooid.


Ik schat zo'n 15-20 mm. doorsnee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een gat van 10mm is idd net genoeg om de connector er door te leiden.
Als jij zegt dat het gat 15 to 20mm is kan je de connector met kabel door een 16mm pvc buis door het gat steken.
 
Een RJ-45 connector is 12x12mm (met het plastic clipje/veertje erbij).
Een vierkant van 12mm, komt overeen met een gat met een diameter van 17mm.
 
Een stokje, van een vuurpijl bijvoorbeeld, vanaf de ander kant er doorheen steken en het uiteinde met plakband aan het begin van de connector plakken, niet op elkaar. Dan naar je toe trekken met op en neer en heen en weer gaande beweging.
 
Ik heb slechte ervaringen met eigenhandig bevestigde connectoren. Je wilt niet weten hoeveel connectors (en hoeveel centimeter snoer :D) ik heb weggegooid.


Ik schat zo'n 15-20 mm. doorsnee.

Oefening baart kunst. Gewoon veel oefenen en en het vingerspitze gevoel krijgen. :p
 
Ik wil een netwerkkabel door een dikke muur leiden.
In gedachte muur vervangen door vrouw.... ***lemutse erover trekken.:d:d:d
 
Laatst bewerkt:
Met de stofzuiger zal het ook lukken. Altijd powertools gebruiken wanneer dat kan!!!
 
Ik zie dat hier hulp genoeg is. Heb je wel iemand nodig om die kabel aan de andere kant eruit te trekken. :D:D:D
 
@route99
Ik denk niet dat dit de juiste plaats is om dit bericht te plaatsen.
 
@route99
Gezegde: Wat hij in zijn kop heeft zit hem niet in zijn gat.
Een gat kan een opening zijn (zn) :bres, gaatje, gaping, gat, gleuf, hiaat, holte, leemte, mond, monding, ontsluiting, spleet, split, uitlaat

Microsoft terms
Verwijderd de muur, download de kabel, update de muur.
Is't nu goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan