C schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Berichten
141
Mijn c schijf is vol. Als ik foto’s open dan kan ik ze niet openen soms, deze staan trouwens op d.
Ik heb al schijfopruiming gedaan, tijdelijke bestanden weg, prullebak leeg. Etc. Maar wat kan ik van c schijf veilig verwijderen.?
Zie bv staan woordenboek of taal in veel rare talen. Onder comtrolpanel programma’s die hetzelfde heten met een nieuwere versie.
Maar wat kan ik doen om ruimte te krijgen en waarom is deze schijf vol?
 
Geen idee wat de ruimte inneemt

Bedankt voor de ractie’s.
Geen idee wat de ruimte inneemt. Ik durf alleen niet zomaar iets te verwijderen of doen. Staan ook privé bestanden foto’s op. Als ik een foto open lukt het soms maar soms staat er geen schijfruimte op c, terwijl de foto’s op d staan.
Ik heb weinig verstand van laptops, gaat hier om laptop, met c en d gedeelde schijf.
En die zijn volgelopen in de jaren met ?

Ik doe wel eens schrijfopruiming en verwijder alles dat kan. Ook tijdelijke bestanden in Windows onder c schijf verwijder ik en de prullenbak.

Ik weet niet goed wat ik van c wel lan verwijderen zonder dat een systeem vastloopt.
d schijf staan alleen bestanden en foto’s.

Misschien zijn het updates van software maar ik durf niet zomaar iets te verwijderen.
 
Heb je backups van de foto's, dat lijkt me een eerste zorg, als ik het verhaal goed begrijp.

Als je 2 externe schijven koopt dan kun je 2 complete backups van al je data/foto's maken. Hoeft niet duur te zijn. Is het toch te duur kijk eens of je het op 2 plaatsen om ine kunt zetten? USB stick zijn een optie als het niet te veel is (USB stick vind ik zelf een stuk onbetrouwbaarder maar, een dubbele backup op USB sticks is tig keer beter dan niks.)
Handleidingen genoeg op internet / heb je iemand in de buurt die even kan helpen?
 
Herstelpunten kunnen veel ruimte innemen. Te verwijderen in CCleaner onder > Gereedschap > Systeemherstel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan