Scan opdracht vanuit Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regenspurg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2015
Berichten
3
Wanneer ik een document wil scannen via mijn HP Scanjet G4010 dan wordt er een Pdf bestand van gemaakt en als ik deze wil converteren naar Word via Adobe Reader DC dan moet ik hiervoor een abonnement nemen en hiervoor betalen en dat wil ik niet.(of er moet een goed alternatief hier voor zijn)
Dus hoe kan ik in Word (2016) de opdracht geven om een scan te maken?
 
Hallo, het genereren van een .pdf bestand doet het niet in Word verschijnen.

Om iets in te voegen in Word wordt er doorgaans een .jpg (jpeg) afbeelding van gemaakt. Deze invoegen in een document is makkelijk en kan dan zo groot gesleept worden als u wilt. U kiest eventueel ook de opties voor hoe de tekst er omheen geschreven moet worden. De afbeelding veranderen, bijvoorbeeld tekst er overheen of delen uitsnijden, kan in een fotobewerkingsprogramma alsook in Word door Afbeelding bewerken.

Desondanks kon er meestal ook een scan als een afbeelding direct van de scanner worden ingevoegd in het document bij het menu Invoegen. Die functie zat wel eens verstopt in het Invoegen menu, zoals; Afbeelding > Scanner of camera (Word 2003) of Illustraties > Clips ordenen > menu Bestand > Clips toevoegen aan de galerie > Scanner of camera (Word 2007). Dit lijkt niet meer zo te zijn in Office 2013/2016 en Office 365.

Uw scanner kan wel een automatische tekstherkenning gebruiken en dat in Word of Wordpad openen voor controle of om er verder mee te werken. https://www.forsyth.k12.ga.us/cms/l...10348/Using_the_HP_Scanjet_G4010_Scanners.pdf
 
Ik open heel vaak met succes pdf's in Word 2016.
Soms gaat het met de opmaak mis, de ene keer wordt het een plaatje, de andere keer echt editable inhoud, meestal bruikbaar.

Dus het hangt er af wat voor soorten pdf je krijgt met de scanner, dus proberen maar of je tevreden bent door de pdf's in Word 2016 gewoon te openen.

Al zou je het direct invoegen niet kunnen zoals Alfred2 voorstelt, als je scant naar een plaatje (jpg oid) kun je het tuurlijk ook zelf invoegen, ik denk dat Alfred dit ook als optie aanmerkt/bedoelt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan