tv geschikt voor Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ooit kocht ik een kleine led-tv MTLogic model LE-157776MT toen er nog analoog-tv uit de muur kwam. Dat werkte prima, maar na die eerste keer is hij nooit meer uit de doos gehaald. Ik wil hem nu gaan gebruiken, maar op de site van Ziggo zie ik dat het tv-signaal nu digitaal is, dat een tv geschikt moet zijn voor Ziggo en dat zou je aan de type aanduiding kunnen zien. Op de site van Ziggo komt het merk echter niet voor en in de handleiding van de tv staat niets over Ziggo. Wel vind ik op internet dat veel Ziggo klanten hun tv niet of niet goed aan de praat krijgen sedert het signaal digitaal is. Voor dat ik als leek ga experimenteren; weet iemand of dit model tv geschikt is voor het digitale signaal van Ziggo?
Er staat in de handleiding: geschikt voor analoog RGB-signaal, voor CVBS signaal, voor HDMI-signaal, voor scart-signaal, voor ontvangst tv-signaal. Dat laatste lijkt me logisch voor een tv!
 
Voor een tv met een coax aansluiting en een decoder van Ziggo werkt dat gewoon.
Wordt dan omgezet van digitaal naar analoog.
Kanalen kiezen gaat dan via de ab van Ziggo, volume kan met beide ab's.
 
Mits je tv beschikt over een DVB tuner of een ziggo gecertificeerde CI-module, kan je de coax aansluting gewoon blijven gebruiken zonder tussenkomst van een decoder.
Ook de extra pakketten (indien geabonneerd) kan je blijven bekijken.

Aangezien je over geen van beide beschikt, zal je zoals eerder gemeld vast zitten aan een losse decoder.
 
Als ik het goed begrijp: als Ziggo je provider is, heb je niets meer aan deze tv. Niet leuk, omdat ik in mijn woonplaats voor tv alleen Ziggo heb.
Hoe kun je zien of een tv zo'n DVB-tuner of CI-module heeft? En zijn er nog plaatsen zonder Ziggo waar nog analoog uit de muur komt?
 
Als ik het goed begrijp: als Ziggo je provider is, heb je niets meer aan deze tv. Niet leuk, omdat ik in mijn woonplaats voor tv alleen Ziggo heb.
Hoe kun je zien of een tv zo'n DVB-tuner of CI-module heeft? En zijn er nog plaatsen zonder Ziggo waar nog analoog uit de muur komt?

Als je mijn reply had gelezen was je niet tot deze foute conclusie gekomen, decoder ervoor en kijken maar.
 
Snap ik, maar ik heb geen decoder en ga die ook niet aanschaffen (weer een kastje er bij waar ik op die plek geen ruimte voor heb). Denk dat ik deze tv dan maar weg doe, maar daarom wil ik weten of hij bij een andere provider, die wel analoog signaal doorgeeft, wel bruikbaar is.
Uit de chromecast optie begrijp ik dat ik daarmee het tv-signaal ook van de Ziggo-app van mijn smartphone kan halen (die app moet ik dan nog instaleren). Zie ik dat goed? Ik hoef geen films e.d. maar de gewone zenders zoals voor het nieuws.
 
Denk dat ik deze tv dan maar weg doe, maar daarom wil ik weten of hij bij een andere provider, die wel analoog signaal doorgeeft, wel bruikbaar is.
Zolang die provider analoog blijft uitzenden wel.

Hoe kun je zien of een tv zo'n DVB-tuner of CI-module heeft?
Was niet zo moeilijk, je hebt het merk en typenr opgegeven, dus de specs waren niet zo moeilijk op te vragen.
 
inmiddels begrepen dat alle grote providers gestopt zijn met het doorgeven van analoog tv-signaal. Op Google vind ik er eentje (volkomen onbekende) die een abonnement biedt voor analoge zenders, maar die levert hier niet in de regio. Dus... tv-tje gaat er uit. In ieder geval dank voor de support!
 
Ooit kocht ik een kleine led-tv MTLogic model LE-157776MT toen er nog analoog-tv uit de muur kwam. Dat werkte prima, maar na die eerste keer is hij nooit meer uit de doos gehaald. Ik wil hem nu gaan gebruiken,......
Dat laatste lijkt me logisch voor een tv!
Is het misschien logisch en voordeliger om die paar keer die je kijkt gewoon via de laptop of desktop te kijken.
Als Ziggo klant kun je ook live via internet kijken.

https://www.ziggogo.tv/nl.html
Spaart je de kosten van een digitale TV uit, zeker als je hem net zo vaak gaat gebruiken als de vorige ;)
 
Inderdaad. Heb het ding weggedaan. Dank voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan