ADODB connectie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Ik krijg deze fout: "Waarden voor een of meer vereiste parameters ontbreken." op de code rst.Open

Code:
    Dim sqlScholen As String
    Dim cnn As ADODB.Connection
    Dim rst As New ADODB.Recordset
    
    sqlScholen = "SELECT [Organisatie instellingsnummer], [Organisatie gebruikersnaam instelling], " & _
        "[Organisatie naam directeur instelling], [Gebruikte voornaam], [Personeel e-mail] " & _
        "FROM tblDirecties " & _
        "WHERE Aangeduid = True " & _
        "ORDER BY [Organisatie instellingsnummer], [Klas omschrijving];"
    
    Set cnn = CurrentProject.Connection
    rst.Open sqlScholen, cnn, adOpenKeyset, adLockReadOnly

Op de laatste lijn krijg ik de fout, maar weet niet welke parameter er ontbreekt! :confused:
 
ADO wordt al sinds Access 2000 aangeraden door Microsoft en is meer compatibel met andere databases en software zoals visual studio. Ik herinner me zelfs dat Microsoft een tijd gezegd heeft dat DAO niet langer zou ondersteund worden. Ze hebben dit gelaten omdat er teveel reactie vanuit de community kwam. Als ik nog met Access werk gebruik ik ook altijd ADO, het enige nadeel is dat de bibliotheek niet standaard wordt opgeladen.
De ADODB code lijkt me OK, ik vermoed dat er ergens een typo in een veld of tabelnaam zit van de SQL-string
 
En toch is DAO (zeker in Access) vele malen makkelijker in het gebruik, en je hoeft er niks voor te doen. Bovendien kun je met DAO bijna net zo veel als met ADO, en is het minstens net zo snel. Werkt gewoon altijd. Maar je houdt natuurlijk altijd wel mensen die liever een auto aanslingeren dan contactloos starten :).
 
Maar Noella heeft gelijk: ik heb een tabel op basis van jouw velden gemaakt en de code werkt gewoon, dus daar ligt het niet aan.
 
Eigen stommiteit: knippen en plakken is niet altijd sneller! In de sql bij de WHERE-clausule stond nog een veld uit een andere tabel ([Klas omschrijving]). :eek:. Werkt nu perfect.
 
En die had ik er inderdaad bijgemaakt (licht fronsend ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan