Wachtwoord imapserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Na het installeren van Thunderbird op mijn nieuwe W10H-laptop verschijnt steeds de vraag het wachtwoord van de imapserver in te voeren. Voor zover ik mij kan herinneren was dat niet eerder op mijn W7U-laptop. Ik sla alle wachtwoorden altijd nauwkeurig op en noteer alle wijzigingen in een logboek maar kan het gevraagde nergens vinden.
Wie, o wie?

Pimpernel.
 
Dat gaat om het wachtwoord van je email account.
 
Als je het wachtwoord weet dan kan je een vinkje "wachtwoord onthouden" zetten in je Account setup van Thunderbird
 
Probleem leek opgelost, dacht ik. In serverinstellingen had ik achter de gebruikersnaam de provider geplaatst. Het opgegeven wachtwoord moest goed zijn na controle.
Maar helaas toch te vroeg gejuicht: na nogmaals Thunderbird openen werd het wachtwoord voor de imapserver weer gevraagd en na invoering nogmaals.
Het gevondene bleek toch niet de oplossing maar wat dan wel?

Alles wat je een tijd niet meer regelmatig doet, zakt onherroepelijk weg en hoe ouder, hoe sneller het gaat... Op je 84e een nieuwe pc en een nieuw systeem configureren valt niet meer mee...

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Je kan op de website van de provider de actuele email instellingen vinden.
Conttroleer van IMAP het poortnummer en de keuze SSL of TLS.
Mogelijk is de servernaam gewijzigd en gebruik je een oude naam uit je gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Dé oplossing!

De oplossing school in het alsnog kunnen verwijderen van een foutief ingevoerd account. De optie hiervoor, account-acties, stond helemaal onder in het beeld en had ik niet gezien ondanks vele malen zoeken. Zeer onopvallend!
Na verwijdering bleef ook de raadselachtige wachtwoordmelding achterwege.

Als we toch geen Helpmij-forum meer hebben, wat dan? Redder in de nood voor simpele digizielen?

Bedankt voor de reactie,

Pimpernel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan