Ontvang terugkerende e-mails van onbestaande e-mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Vandaag heeft u reeds 21 e-mails ontvangen die niet konden afgeleverd worden bij de bestemmeling; dit op een totaal van 41 verzonden mails (via Exchange Outlook/OWA verzonden). Dit schrijft de mailserver naar mij

Al mijn via Exchange binnen komende mails worden doorgestuurd naar mijn Gmail account als een soort back-up. De laatste tijd ontvang ik veel spam mail, die niet uitgefilterd wordt. Uitfilteren is onmogelijk wegens het zeer hoge aantal en uitschrijven is niet voorzien op de spam mail. Blijkbaar aanvaardt Gmail deze spam mails niet en stuurt die naar exchange.

De server spreekt van :3) Er is een mailloop aan de gang; dit is meestal het gevolg van het forwarden van e-mail naar een niet bestaand e-mailadres, of van een forward van A naar B
en een forward van B naar A. Indien u forwards hebt ingesteld gelieve deze na te kijken.

We hebben nu tijdelijk deze forwarding naar Gmail gestopt maar zijn op zoek naar een andere mogelijkheid om de via Exchange ontvangen mails op een tweede plaats op te slaan. Hebben jullie een voorstel. immers een soort tweede bewaarplaats is interessant voor het geval per abuis een waardevolle mail werd getrasht in de mail (exchange) van mijn iMac.

In afwachting van jullie voorstellen bied ik aan alle medewerkers van Helpmij.nl mijn beste wensen voor 2020 aan.

Mvg

Audass
 
Sorry manamant maar ik werk met een iMac en gebruik het mailprogramma van Apple .

Mvg

Audass
 
U-ontvangt-veel-terugkerende-e-mais van onbestaande e-mailadressen

Manamana

nog een extra informatie

het doorsturen van de Exchange mail naar een GMail account, als reserve opslag, gebeurde door het instellen van rules in de Mail van de iMac. Maar blijkbaar refuseert Gmail bepaalde e-mails (spam, junk) , die Exchange liet passeren en stuurt een mail hierover naar mij in mijn Exchange box. Dit mailverkeer wordt gecontroleerd en daarom komt vanwege de server verzet tegen omdat het aantal mails (compleet nutteloos) oploopt.

Wij zoeken een alternatief of een aanpassing om deze werkwijze verder te kunnen gebruiken. Heeft al veel diensten bewezen.

Mvg

Audass
 
Dan is misschien het opstellen van de regels niet helemaal goed. Gmail is zeer streng wat dat betreft. Ik stuur ook vele belangrijke mail door naar Gmail, als backup.
 
Beste Manamana

nu ik lees dat u ook deze werkwijze gebruikt , zij het dan selectief(vermoed ik) dan kan u ons misschien raadgevingen geven wat wij zouden moeten aanvinken bij het opstellen van de Rules. Wij hadden een rule voor ALLE inkomende en uitgaande mails. De uitgaande scheppen geen probleem. Het zijn de inkomende waaronder veel junk en spam kan voorkomen , die door Gmail niet aanvaard worden en teruggestuurd worden met een ganse uitleg over de weigering naar de Exchange server, die met deze werkwijze niet akkoord is. Nu zoals u vinden wij dit nochtans een interessante methode. Mocht U ons kunnen adviseren wat aanvinken bij het opstellen van de rule voor de inkomenden , dan zouden wij dit zeer sterk waarderen.
Met dank bij voorbaat en vriendelijke groeten
Audass
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan