via welk intern IP-adres heb ik op mijn smartphone verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Wij hebben in huis een KPN Experiabox (V10a) staan en op twee plaatsen in huis een versterker.
Ik zou graag willen weten op welke plaats in het huis ik verbinding heb met hetzij de Experiabox zelf, hetzij met een van de versterkers.
In Windows vraag ik dat op met het commando
Code:
ipconfig
maar hoe doe ik dat op mijn Android-smartphone?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Met een WiFi-analyzer app? Daarmee kan je precies uitpeilen hoe sterk het signaal is.

Verder lijtk het mij sterk dat je met 'ipconfig' kan zien of je verbonden bent met een repeater of je eerste AP?
Als DHCP aanstaat zal hoogstwaarschijnlijk de de router het IP-adres wel uitdelen.
 
Laatst bewerkt:
Iets ouder topic. I know...
Inderdaad kun je "niet" op een normale manier zien met welk AP je bent verbonden.
De versterkers doen niks anders als het bestaande WiFi signaal oppakken en alle info door zenden.
Op de achtergrond word alle data nog steeds verzorgd door de router. Enkel en alleen de verbinding wordt verzorgd door de versterker.
Aan de hand van een MAC adres zou je dan kunnen zien aan welk AP je hangt. Maar dan moet je de MAC adressen van beide versterkers weten.
En binnen in de iPhone is niet een simpel maniertje om te zien aan welk MAC adres je hangt. (verbonden bent)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan