2 dokumenten samenvoegen en Word loopt vast ....???

Status
Niet open voor verdere reacties.

yveesr

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Berichten
7
Ik gebruik Word 2019 en tracht een uitgebreide studie (totaal 89Mo of 353 blz) bestaande uit verscheidene hoofdstukken aan te maken.
Alle hoofdstukken lopen stuk voor stuk perfekt en uiteindelijk kon ik 327 pagines samenvoegen; wanneer ik echter tracht het laatste hoofdstuk bij te voegen loopt alles mis ! Niet alleen gaat de bladnummering mis maar als ik tracht deze te herstellen loopt word volledig vast en krijg ik zelfs een foutmelding dat ik de maximale size van Word overschreden heb ... als ik dan alles afsluit en Word en mijn bestand opnieuw open komen er foutmeldingen betreffende building blocks...
Ik weet absoluut niet meer wat te doen; kan iemand mij AUB helpen ???
 
Wat bedoel je met ‘2 documenten samenvoegen’? Want ik zie dat samenvoegen niet zo terug.

Als je hele grote documenten maakt, kun je beter met Hoofd- en Subdocumenten gaan werken. Elk hoofdstuk bijvoorbeeld is dan een apart document, met zijn eigen grootte. In het hoofddocument staan dan koppelingen, dus dat blijft ook relatief klein. Bovendien kun je vanuit het hoofddocument heel precies aangeven wat je wel en niet wilt uitklappen, en dat bewerkt reuze makkelijk. Ook is het verschuiven van hoofdstukken een fluitje van een cent.
 
ik bedoel het volgende:
ik maakte voor elk hoofdstuk (8) van mijn studie een .docx file aan; ze lijken me allemaal OK...
Vooraleer echter het boek kan laten drukken moet ik al deze files samenvoegen in één bestand, alles kontroleren (nummering, enz) en uiteindelijk dit omzetten naar PDF
Voor eerste 7 hoofdstukken lukt dit perfekt; alles sluit mooi bij elkaar aan en dat geeft me een file van pag. 1 tot 327 waarmee ik vlot kan werken; echter als ik er het laatste hoofdstuk tracht aan toe te voegen (met copy/past) gaat alles mis .... de bladnummering klopt niet meer en als ik dit tracht te verbeteren loopt Word volledig vast met allerlei foutmeldingen... zoals ik meldde.
Kan U me AUB helpen ?
 
Als je al losse documenten hebt, is het dus simpel: niet in één document plakken, maar een Hoofddocument maken (van de inleiding bijvoorbeeld, met de inhoiudsopgave) en vervolgens de hoofdstukken toevoegen als subdocument.
Onderin, waar de weergaveknoppen staan, heb je als het goed is óók een knop die dan iets als <Overzicht> heet. Als je die aanklikt, kun je (eerst (enigszins zinloos, maar ja, het is Microsoft) op de knop <Document weergeven> klikken. Daarna kun je middels <Invoegen> je hoofdstukken toevoegen. Vervolgens kun je bepalen wat je allemaal wilt zien.
 
Hallo @OctaFish,
Bedankt voor je suggesties welke ik zeker zal testen echter, en sorry, maar ... "Onderin, waar de weergaveknoppen staan, heb je als het goed is óók een knop die dan iets als <Overzicht> heet", is op mijn Word 2019 pagina onvindbaar !...??? :rolleyes:
 
Ik zal zo even op mijn laptop kijken hoe die knop/optie heet; ben nog even aan het installeren :).
 
Je hebt gelijk, het knopje is (ook in 365) weg :). Maar hij is er nog wel: in het menu <Beeld>. En hij heet nog steeds Overzichtsweergave. Dus vanaf hier kan je alsnog verder met bericht #4.
 
... bedankt !
ik las nog effen je bericht maar de proef zal voor morgen zijn want ik heb nu bezoek !...
Nog een goeie avond !
 
Hallo @OctaFish,
sorry voor deze wel zeer late reactie, maar ik heb serieuze problemen met mijn files en zocht naar oplossingen, probeerde veel uit, maar lukte er NIET in mijn Word 2019 opnieuw deftig te laten draaien !
Telkens weer ik mijn bestand open en wil bewerken om het op te delen en de gedeeltelijke bestanden weg te schrijven krijg ik (fout)meldingen dat er wat mis is met mijn 'Building Blocks'... wat moet ik daar mee beginnen ?... kan ik dit bestand herstellen zonder de opmaak van mijn files te verliezen ?
Ik heb daar voordien NOOIT van horen spreken, noch enige melding van gezien. Ik durf nu echt niets meer doen want ik vrees al mijn maanden lange werk te verliezen; het zou een heus drama zijn !!!
Enig positief idee ??????
 
Als alle hoofdstukken in aparte documenten staan, is overnieuw beginnen met een hoofddocument en daar de hoofdstukken aan toevoegen niet meer dan 5 minuten werk. Dus daar zou mijn voorkeur liggen. Je huidige document lijkt ergens corrupt te zijn, en dat zou ik dus gewoon niet meer vertrouwen, want je weet nooit waar dat dan zit.

Maar Building Blocks zitten in de Normal sjabloon, of, als je een eigen sjabloon gebruikt voor je document, wellicht daar in. Heb je geen apart sjabloon gebruikt, dan zou je het probleem ook in andere documenten kunnen krijgen. Je zou de normal.dot(x) dus eens kunnen hernoemen + verplaatsen; Word maakt dan een nieuwe aan op basis van de ingebouwde basis instellingen. Die moet dan perfect werken, en zal je werkstuk dan niet in de weg zitten.
Maar ik denk niet dat dit gaat helpen, als de fout in je document zit.
 
... het lukt me niet om jouw methode toe te passen !... bestaat er soms ergens een beknopte handleiding voor ?
ik vrees dat ik die manier zal moeten volgen want met mijn 'copy/paste' heb ik telkens weer vele paginanummers welke verschuiven...
 
Ik heb er nooit een handleiding voor geschreven, maar het is relatief simpel. Waar kom je precies niet uit? Of, anders gezegd: tot hoe ver ben je gekomen, en loop je vast?
 
Ik heb even een voorbeeldje voor je gemaakt, al weet ik niet of dat bij jou gaat werken omdat de paden uiteraard bij jou anders zijn. Dus wellicht moet je de documenten opnieuw invoegen. Maar kijk maar of je er wat mee kan.
 

Bijlagen

  • Nieuwe functies maken in Word 2010.zip
    78,1 KB · Weergaven: 32
we zijn ondertussen een hele tijd bezig en uiteindelijk is mijn Word file volledig klaar.
De file is exact 84.172 Ko groot en werkt perfect op mijn desktop onder Word 2016; bewerken, converteren,... geen enkel probleem daarmee.
Echter als ik tracht deze file te openen op mijn 'nieuwe' laptop (Dell Inspiron met i7) onder Word 2019 lukt dit wel maar na een korte oplaadtijd crasht Word telkens weer met een foutmelding dat het dokument de maimale size overschrijdt...
Ik trachtte reeds Office te herstellen en daarna zelfs ook volledig te verwijderen en te herinstalleren... steeds dezelfde fout !!!
Wat kan hier mis gaan ? Zou er toch ergens een foutje zijn blijven zitten van de vorige installatie van Office 2019 op mijn laptop wat ik niet kon verwijderen voor de herinstallatie ?
Help me aub ???
 
En je gebruikt dus nog steeds de optie Hoofddocument-Subdocumenten niet? Ben je zo eigenwijs, of krijg je het niet voor elkaar? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan