verborgen administrator account

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Ik heb op mijn laptop één gebruikersaccount met administrator bevoegdheden tnv mijzelf.

Toch weigert mijn laptop soms iets iets te doen en vraagt dan om administrator bevoegdheden. Vreemd want mijn gebruikersaccount heeft die bevoegdheden. Ik ga niet proberen deze kronkel in de zieleroerselen van Windows te snappen maar voldoe aan de eis en voer zoiets dan uit als administrator.

Omdat ik het experiment niet schuw en omdat het misschien nog verdergaande rechten oplevert heb ik het verborgen administrator account geactiveerd met "net user administrator /active:yes" en dat geeft me de ultieme zeggenschap over mijn eigen laptop.

Ik heb inmiddels de dingen gedaan die wilde doen en dus heb ik dat "verborgen account" weer verborgen met "net user administrator /active:no".

Maar nu staat die icoon nog steeds in het opstartscherm en onder gebruikers staat nog die map Administrator. Beide bestonden niet toen het account nog verborgen was. In het opstartscherm kan ik nog steeds gewoon dat admin account kiezen, ww invullen en het start op. Dat geeft een geheel nieuw dimensie aan het begrip verborgen.

Vragen:
Blijft dat verborgen account voortaan aanwezig als je het eenmaal zichtbaar hebt gemaakt?
Doe ik iets fout. Dat net user commando leverde geen foutmelding op?
 
Ik denk dat ik naast het activeren van het verborgen Administrator account met "net user administrator active:yes" ook een nieuw gebruikersaccount heb aangemaakt met de naam Admin. Daardoor had ik er dus twee met dezelfde naam in het opstartscherm.

Ik heb dat zelfgemaakte account via het Configuratiescherm verwijderd en ook het "net user administrator active:no" command gegeven en nu zijn ze allebei weg.

Voor de zekerheid gecontroleerd of ik nu niet het verborgen account helemaal om zeep heb geholpen maar nee; de commando's voor activeren en de-activeren werken weer als vanouds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan