Krijg plat beeld op mijn scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

henry70

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
108
Hallo,

Heb een 2e hands monitor gekocht een HP W2216V het beeld wat ik zie is plat heb andere resoluties geprobeerd met instellen maar daar krijg ik het niet mee goed. Heb geen drivers geïnstalleerd, bij apparaat beheer staat dat er een correct stuur programma reeds aanwezig is. Wat kan ik doen?
 
Bij mij is op beide monitoren het beeld plat.
Dus wat bedoel je daar precies mee?
 
Plaats eens een schermafdruk.
 
lukt nu niet ben niet bij die pc, maar ik bedoel dus dat ook pictogrammen plat zijn en rond is niet rond vierkant niet vierkant het is samen gedrukt. Gezichten zijn plat.
 
Zie je dat ook in je BIOS?
 
Het BIOS staat netjes op het scherm, maar heb problemen met windows 10 dit wordt telkens aangegeven en update ook niet, heb deze versie gratis gedownload op de site van Microsoft er ontbreekt hier veel aan. Ik ga mijn pc opnieuw installeren.
 
Welk merk en type videokaart en welke drivers?
Überhaupt welke hardware, zie m'n link.
heb deze versie gratis gedownload op de site van Microsoft er ontbreekt hier veel aan
Is gewoon compleet hoor.
 
...maar heb problemen met windows 10 dit wordt telkens aangegeven en update ook niet,

Dat alleen om opnieuw te installeren is misschien wat kort door de bocht en misschien krijgt u de zelfde problemen weer. Geef eerst de herstelopdrachten;

1) sfc /scannow

2) dism /online /cleanup-image /restorehealth

Hiervoor zoekt u bij Start naar de opdrachtregel met "CMD" en op het resultaat CMD rechts klikken en kiezen voor "Als administrator uitvoeren."

Windows wil ook niet updaten wanneer de computer altijd in slaapstand wordt uitgezet, dat kan onopgemerkt zijn wanneer bij een laptop deze wordt dichtgedaan of als bij Energiebeheer en Het gedrag van de aan en uit knop "Fast boot - Snel opstarten" staat ingeschakeld. Fast boot is slaapstand. De computer moet dus helemaal uitgeschakeld worden en opnieuw opstarten om veel updates te kunnen installeren.

U heeft de resolutie aangepast maar veel stuurprogramma's of drivers kennen niet alle resoluties. Probeer daarom bij de fabrikant van de grafische kaart of chipset een zo geschikt mogelijke driver te vinden, waarbij ik opmerk dat mijn wat oudere NVidia stuurprogramma zelf een resolutie kan laten maken en die functie is bij latere stuurprogramma's verdwenen. Voor grafische insteekkaarten zijn er vaak drivers van zowel de fabrikant als voor de maker van de chip-set die er op zit.

Voor een platte monitor moet de resolutie en verversing frequentie uit de specificaties worden ingesteld.

Ik bedenk mij nog dat de computer twee aansluitingen kan hebben voor een monitor. Op het moederbord kan een grafische chip zitten en bij de sloten die van de grafische kaart. Behalve dat u de juiste kan moeten kiezen hoort in de BIOS ook de gebruikte als eerste te staan aangegeven. Ik weet niet of dat verschil maakt.
 
De pc heeft ook geen NVidia geïnstalleerd daar had ik al naar gekeken, andere pc thuis wel. Heb deze zo 123 niet ter beschikking. Ik kom morgen even terug op jullie antwoorden.
 
De resolutie al eens ingesteld op 1680 x 1050 ???
 
In apparaatbeheeer staat bij beeldscherm: microsoft basic beeldscherm adapter bij monitors staat algemeen niet pnp beeldscherm.
voor deze monitor had ik nog geen breedbeeld scherm was 4x3 nu gaat het mis met ander scherm van 16x10 Misschien een instelling in BIOS daar kan ik niets vinden, het BIOS menu wordt wel correct weer gegeven. Ik ga even de NVidia driver zoeken
 
De driver van de monitor kan u even weghalen wanneer u overstapt op een andere. Het beeld wordt dan even zwart tot dat Windows opnieuw een monitor detecteert en installeert.

Hier heb ik Nvidia Configuratiescherm Versie 7.8.840.0 en de mogelijkheid om zelf een beeldscherminstelling te maken en toe te voegen aan de lijst. Zie afbeelding. Als het 1680 X 1050 moet zijn dan is dat natuurlijk een gewoon gangbare resolutie. Met de stekker aansluiting van de computer zelf, krijgt u bij de on-board grafische chip (als de computer dat heeft) natuurlijk minder mogelijkheden als met een grafische kaart.

Ik kan nog twee schermafdrukken geven van Windows 7. Hier zie je dat Windows een schuifbalk laat zien waar je maar vier keuzes kan maken, tot dat je aan de schuiver sleept want dan worden opeens de resoluties er tussenin zichtbaar. Bovendien zie je op de andere afbeelding dat er bij Geavanceerd een hele lijst met nog veel meer mogelijkheden wordt getoond. Zo weten we of de mogelijkheden er zijn of niet zijn. Ik hoop dat dit helpt.

Knipsel Resoluties1.jpg
Knipsel Resoluties2.JPG
Knipsel Resolutie3.jpg
 
Sorry Lange Pier ik begrijp je helemaal, ik schreef ook dat ik er morgen op terug kom om jullie te beantwoorden had ook niet zoveel tijd, maar ik kon het niet laten en ben druk gehaast verder gaan stoeien, ik wilde eerst nog wat proberen en dat was het stuur programma installeren van NVidia, het was nogal een zoek tocht .Nu werkt het gelukkig allemaal en kan ik wel zoals ROGERs schreef 1680 x 1050 selecteren. Toch iedereen bedankt voor het mee denken!
 
De driver van de monitor kan u even weghalen wanneer u overstapt op een andere. Het beeld wordt dan even zwart tot dat Windows opnieuw een monitor detecteert en installeert.

Hier heb ik Nvidia Configuratiescherm Versie 7.8.840.0 en de mogelijkheid om zelf een beeldscherminstelling te maken en toe te voegen aan de lijst. Zie afbeelding. Als het 1680 X 1050 moet zijn dan is dat natuurlijk een gewoon gangbare resolutie. Met de stekker aansluiting van de computer zelf, krijgt u bij de on-board grafische chip (als de computer dat heeft) natuurlijk minder mogelijkheden als met een grafische kaart.

Ik kan nog twee schermafdrukken geven van Windows 7. Hier zie je dat Windows een schuifbalk laat zien waar je maar vier keuzes kan maken, tot dat je aan de schuiver sleept want dan worden opeens de resoluties er tussenin zichtbaar. Bovendien zie je op de andere afbeelding dat er bij Geavanceerd een hele lijst met nog veel meer mogelijkheden wordt getoond. Zo weten we of de mogelijkheden er zijn of niet zijn. Ik hoop dat dit helpt.

Bekijk bijlage 343640
Bekijk bijlage 343641
Bekijk bijlage 343642

Die menu's heb ik een beetje gemist maar ik zit ook in windows10 bedankt voor de info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan