Muziek vanaf USB speelt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoutvv123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
2
Goeiemiddag,

Misschien zie ik iets onwijs over het hoofd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een USB-stik 32GB (EMTEC C350 - FAT32). Hiermee wil ik in de auto muziek afspelen (want geen cd-speler meer).

Ik heb het werkend getest toen ik 3 albums had geript en in een mapje heb opgeslagen op de stick, maar nadat ik er inmiddels 47 cd's op heb gezet werkt hij ineens niet meer op de autoradio. Ook niet als ik alles verwijder en alleen de oorspronkelijke 3 albums laat staan. Wanneer ik de muziek los op de USB zet werkt alles prima, maar wanneer ik de muziek sorteer in albummapjes (bestandsmap) kan mijn radio de muziek niet meer afspelen.

Het gekke is, ik kan wel muziek afspelen via mijn radio in de woonkamer en op mijn laptop, het heeft wel gewerkt in de auto.

Doe ik wat verkeerd? Zo ja, hoe kan ik het oplossen?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Auto radio spelers kunnen wel eens kieskeurig zijn m.b.t. type audio bestanden en indeling (map naam en lagen).
Lees handleiding van auto radio eens.
 
Dat autoradio's nogal kieskeurig zijn weet ik, maar het vreemde is, hij heeft het wel gedaan. De handleiding is niet echt verhelderend helaas, die hadden we er al bij gepakt.
Het is een USB-stick, met daarin mappen met albumnaam en in die mappen staan de nummers in MP3-format.

Ik heb wel uit sommige albumnamen een spelfout gehaald en ik heb ze genummerd.

Ik weet niet of dat invloed heeft?
 
Naamgeving (speciaal tekens), aantal mappen (en hun naam), bitrate Mp3 kunnen bijvoorbeeld allemaal problemen geven.
 
Dat 'sorteren in album mapjes' zou de boosdoener kunnen zijn. De radio verwacht dat de nummers op een bepaalde lokatie staan, en die heb je gewijzigd. Om welk apparaat gaat het?
Ik zou dan eens in het menu er van gaan, en kijken of je iets van een 'clear playlist' of zoiets tegen komt..
Daarna de nummers opnieuw inlezen, misschien gebeurt dat al bij het uit- en inpluggen vd stick, nadat de playlist leeg is.
 
Je gaf al aan dat wanneer ze los op de stick stonden, het wel deden, maar netjes ingedeeld in mapjes vertikt de radio het afspelen ervan.
Dat word dus alles '' los '' op de stick zetten ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan