wii bestands formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
hallo,

Mijn zoontje heeft een 2de hands wii gekregen van iemand met een externe schijf aan in FAT32.
Nu wil ik er een spel op zetten dat 4,5 GB groot is maar door de FAT32 kan ik dit niet kopiëren naar de schijf.
nu vroeg ik me af of het mogelijk is om het bestand in stukken te kappen, deze naar de schijf kopiëren en dan terug te herstellen.
Anders zal ik de schijf moeten formateren naar NTFS maar aangezien deze 2TB is en vol staat (lang gaat duren) zou ik wel zeker willen zijn dat dit gaat werken op de wii.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
 
deze link is voor de wii u, dit is nog een gewone oude wii
 
Omzetten naar ntfs is je beste optie. Liefst eerst backuppen maar hoeft niet perse.
 
Volgens mij kun je gewoon snel formatteren en hoef je de schjif niet volledig te formatteren (wat erg lang duurt).

Edit:

Ik heb ook een WII die gesoftmod is waar ik inmiddels alle spelletjes die ik kon vinden op heb staan.
Mijn schijf is FAT32 en ben nog nooit een spelletje tegengekomen wat daar niet op paste..
 
Laatst bewerkt:
Met een goede partitiemanager kan je fat32 omzetten naar ntfs zonder te hoeven formateren en met behoud van de bestanden die er al op staan. Uit voorzorg wel raadzaam eerst een backup te maken.
 
Hallo

Persoonlijk zou ik op veilig spelen , en de bestaande h.d.d. met rust laten.

Koop een ander exemplaar om mee te testen ...

Mislukt er het een een ander , heb je de originele , wel werkende h.d.d. nog.

Een harddisk kost immers niet zo duur ...

Let uiteraard op voor eventuele firmware udates van de wii , want dan zal het ganse harddisk gebeuren niet meer werken ... Nintendo kan dit alles niet echt apprecieren ...

Peter
 
Ik heb de hd van de wii omgezet naar ntfs en een update gedaan van usbloader gx.
Alles werkt maar als ik usbloader gx opstart moet ik 1a2 minuten wachten tot alle games en cover zijn geladen en vroeger was dat niet dan kon ik direct een game openen.
Iemand een idee wat het probleem is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan