Wifi2 heeft geen geldig IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
ASUS PCE-AC51. heb pas driver hiervan verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
 
Laatste driver is van 21 oktober 2019, dus recent.
Die voor Win 10 64 bit vindt je hier.
 
om een eventueel antwoord te geven aan je probleem, en hiermee meerdere te kunnen helpen met dit probleem, heb je verstand van MAC Binding?
 
Nee, ik heb geen verstand van MAC binding, zegt me niets.
wifi heeft paar dagen goed gedraaid, maar nu opeens weer geen internet. Volgens Speccy zou ik verbonden moeten zijn met internet maar ik krijg melding dat deze site niet bereikbaar is en de verbinding geweigerd heeft. Dit voor meerdere sites geprobeerd.
 
Heb nu netwerkverbinding verbroken en weer ingeschakeld en wifi doet het weer! Blijft bijzonder.
 
Energie instelling klopte inderdaad niet meer; computer mocht uitschakelen. Nu weer aangepast.
 
Valt weer regelmatig weg; als ik window probleemoplosser draai, krijg ik weer wifi en melding dat standaard gateway niet beschikbaar is.
 
Andere WiFi adapter geprobeerd..?
Zou niet de 1e zijn die defect blijkt te zijn...
 
Volgens mij is dat dan het enige dat ik kan proberen. De adapter is nog geen jaar oud en gekocht wegens wifi-problemen! Het lijkt dus alsof het probleem niet hierin zit.
 
De adapter is nog geen jaar oud en gekocht wegens wifi-problemen! Het lijkt dus alsof het probleem niet hierin zit.
Probeer dan via een kabel een access point met Wifi te maken. Is dan wel het probleem weg?

Je hebt daar of een oud modem/router voor nodig (liefst met 5GHz) en daar gebruik je alleen de LAN poorten van (kabel van je huidige modem naar LAN poort 1, 2, 3 of 4, WAN poort blijft vrij) of een echt Access Point via kabel aangesloten (geen Wi-Fi extender dus..).
Effe een in je omgeving lenen?
Ik zie ze bij de kringloop regelmatig voorbij komen....

Op deze manier kun je mogelijk uitsluiten of het wel of niet aan de Asus ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Linksys staan. Nu gaat wifi signaal via adapter naar Netgear Nighthawk. Als ik je goed begrijp kabel dan van Linksys naar Nighthawk? En dan wifi naar Linksys verwijzen?
 
Kabel van de router/modem van de provider naar de Linkys en die stel je als access point in en daarvan gebruik je de WiFi met een wachtwoord erop.
Sluit eerst de Linksys alleen aan op je systeem (desktop) met een kabel en ga via de browser naar de instellingen ervan.
Geef de Linksys een vast LAN-ip adres in de range van wat je atlijd via de wifi kreeg, bijv 192.168.1.177
Je weet het ip adres van de router v/d provider bij 192.168.1.1.
Vul als dat nodig is in de Linksys de gateway en de DNS in: 192.168.1.1
En tuurlijk de Wifi vd Linksys instellen.
Ok, losmaken v desktop.
Dan koppel je via de kabel de LAN poort vd Linksys aan de router lAN poort.
De WAN poort vd Linksys blijft vrij.

Na opstarten zou je via de wifi vd Linksys moeten kunnen werken...
En?
 
Wordt wel heel technisch; ik geloof niet dat ik dat ga redden. Ik ga in ieder geval een poging wagen.
 
Wordt wel heel technisch
Ja..... maar dat is het toch ook "technisch" , het is een "echie" dit uit te voeren, je leest geen roddelblad....
Vraag anders iemand in de buurt die je goed kent om te helpen.
Als ik een probleem heb met mijn auto en het wordt te technisch... dan ga ik zelfs naar een garage... en dan moet ik de hulp meestal nog betalen ook... die mensen moet ook er van leven...
 
Laatst bewerkt:
Beschouwde het ook niet als niveau roddelblad, had alleen de hoop dat het simpel te verhelpen zou zijn. Maar ga er mee bezig, al dan niet met hulp en anders naar de leverancier. In ieder geval bedankt alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan