Wifi2 heeft geen geldig IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
120
Regelmatig valt de wifi-verbinding tussen pc en Netgear Nighthawk weg, vaak krijg ik hem weer aan de praat door op beschikbare netwerken te klikken.
Nu echter niet. Ik krijg de melding: Wi-fi2 heeft geen geldige IP-configuratie en als je wi-fi2 aanklikt staat er: onbekend netwerk.
Iemand de oplossing?
 
Hebben andere apparaten ook moeite om ermee te verbinden?
 
Driver van de WiFi kaart in de ( eveneens onbekende ) pc al eens ge-update...?
 
Test dit eens:

Hoe flush ik de DNS cache?
ANTWOORD:
De DNS cache bewaart de IP adressen van web servers die u recent bezocht heeft. Het kan soms zijn dat deze oudere informatie of slechte resultaten bevatten, en dus zullen deze verwijdert moeten worden zodat u goed kan communiceren met de web servers. Volg alstublieft de onderstaande stappen om uw DNS cache te flushen:

Windows 10
Door systeem veiligheid permissies, zou u de command prompt als administrator uitvoeren.
Zorg ervoor dat u op de Windows 10 bureaublad bent.
Klik met uw rechtmuis knop op de start menu en kies Command Prompt (Admin) vanaf het menu.
Type in
Code:
ipconfig /flushdns

NOK?

Dan: Test hem eens met een vast ip adres, je weet de ip-range waar je moet zijn?
 
@route99: als ik ipconfig uitvoer als administrator wordt er gevraagd of ik de app toegang wil geven, zie ik even iets flitsen maar ik krijg geen scherm waar ik de rest van het commando kan intypen
 
Voer eerst het commando CMD uit als Administrator.
In het daarop volgende scherm tik je dan IPCONFIG en sluit dat af met de Enter toets.
 
Helaas, dan krijg ik een toepassingsfout: kan toepassing niet correct starten (0xc0000142). Klik op OK om toepassing te slutien.
 
Dan is er echt iets mis met je netwerkkaart of de driver er van.
 
@Edmoor: waarom denk je dat het netwerkkaart of driver is? Staat de CMD opdracht hier los van of heeft dat daar mee te maken?
 
Verwijder bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen \ Apparaat beheer de Wi-Fi drivers eens helemaal uit die lijst.
Dan systeem helemaal uitzetten en weer opstarten.
Herkent het systeem dan de Wi-Fi hardware automatisch?
 
@Route99: ik ga hier vrijdag even mee aan de slag, laat daarna verder weten indien nodig. Alvast mijn dank!
 
@Route99: heb je advies opgevolgd: draait nu de hele dag als een zonnetje. Thanks!!
 
@Route99: je gelooft het niet; ik heb net op je bericht gereageerd en wifi valt weg. Krijg m niet aan de praat, nu maar weer bekabeld aangesloten. Heb je nog ideeen?
 
Merk & type van betreffende WiFi-kaart ( te vinden in Apparaatbeheer ( onder Netwerk-adapters ) of gebruik Speccy )..?
 
Erst doen wat Scrapheap schreef. Het liefst Speccy oid.

En verwijder hem nog eens een keer in apparaat beheer en dan Speccy nog een keer draaien....doet ie het dan? Ja.... zoek de verschillen.
Post alles wel ff hier, de link naar de Speccy uitkomst, zie het onderschrift van Lange Pier.

Dan heb je wellicht meer aanknopingspunten.
 
Nou, we weten nu welk merk WiFi adapter je hebt, een Asus...
Voor de juiste driver is nu alleen nog het type / model nodig...want ze hebben er meer als 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan