Samsung SSD 860 EVO M.2 250GB (SSD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggy0031

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Berichten
83
Hallo allemaal.

Ik heb deze systeem gemonteerd zie afbeelding.
Alles werkt goed, ik hebt de Bios geüpdatet naar nieuwe versie verder niks, alleen met opstarten duur te lang, in vergelijking met SATA 3, en ik zie de M.2 250GB rechts onder in de taakbalk zie afbeelding.
Misschien is dit normaal, maar dat zie voor eerst daarvoor vraag ik even.
Ik hoop dat ik voldoende info heeft doorgegeven.

Gr Ziggy
 

Bijlagen

  • Samsung 860 EVO SATA M.2.PNG
    Samsung 860 EVO SATA M.2.PNG
    80,8 KB · Weergaven: 97
  • Samsung 860 EVO EVO M.2 uitwerpen .png
    Samsung 860 EVO EVO M.2 uitwerpen .png
    902,1 KB · Weergaven: 94
  • SYSTEEM.PNG
    SYSTEEM.PNG
    37,7 KB · Weergaven: 93
Lijkt erop dat je de M2 SSD geïnstalleerd hebt met Win 10 terwijl alle andere schijven ook aangesloten waren en je 1 van de andere SATA-schijven op SATA-poort 1 van het moederbord hebt aangesloten.
De 860 Evo is overigens een SATA SSD en geen PCI-e type ( NVMe ).
 
Bedankt voor jou uitleg, Scraheap.

Dus ik moet deze drie
931GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 (SATA )
698GB SAMSUNG HD753LJ (SATA )
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 (SATA ) loskoppelen, en SSD 860 M.2 formatteren, daarna Win10 opnieuw installeren?? of een kloon maken van Samsung SSD 860 EVO M.2 250GB (SSD)??
De 860 Evo is overigens een SATA SSD en geen PCI-e type ( NVMe ). volgens mij staat die zo PCI-e type ( NVMe ) in de bios.
 
Zelf kies ik er altijd voor om Windows te installeren met uitsluitend de OS-schijf aangesloten, dus alle andere schijven afgekoppeld.
Andere schijven sluit ik pas aan nadat Windows volledig geïnstalleerd, geconfigureerd èn ge-update is, niet eerder.
Hiermee voorkom je dat Windows tijdens het installeren verwijzingen en data naar betreffende schijven schrijft.

Overigens zijn alle EVO SSD's SATA-modellen, de PCI-e ( NVMe ) SSD's zijn de M2 Pro uitvoeringen....dus dat hij in je BIOS als zodanig wordt aangegeven is niet mogelijk tenzij het een Pro i.p.v. EVO versie betreft.
Je moet trouwens niets, dat beslis je zelf maar mijn advies zou inderdaad zijn om Windows opnieuw, schoon, te installeren met alleen de 860 M2 aangesloten en de rest niet.
 
Ik wens je daar succes mee, laat maar weten of het verschil maakt :thumb:
 
Hallo Scraphead.

Ik had alle schijf en CD\DVD losgekoppeld daarna windows 10 geïnstalleerd, daarna alle update binnen gehaald.
Windows 10 start heel snel op, fantastische, daarna alle drie Hardschijven aangesloten, hij werd iets trager met opstarten maar verder geen probleem.
Maar toen ik de CD\DVD aansloot werd het met opstarten traag :( ik hoop dat je het kunt oplossen.
 
Wellicht kun je het cd-station in de BIOS uit de lijst van opstart-stations verwijderen...?
Als die er nl. bij staat zal de pc eerst het cd-station initialiseren en vervolgens opstarten om te kijken of er een opstartbare cd / dvd aanwezig is...
Als je die kunt overslaan scheelt dat tijd.
Ik heb helemaal geen cd-dvd station meer in mijn pc, die tijd is geweest.
Hier worden alleen nog usb-sticks gebruikt.
 
Hallo,, cd-dvd losgekoppeld van systeem, er was mooi geweest de cd-dvd offline ingeschakeld worden:eek: zoals ik nu doet met de hardschijven.
i.i.g zal ik niet missen, ik heb een externe cd-dvd. zal goed van pas komen.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan