• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leaseprijs bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi Allemaal,

Ik probeer voor een product dat ik normaliter verkoop om te zetten naar een leaseproduct.

De afnemer mag dus dan het per maand over een periode van 5 jaar (of korter) betalen. Nadat de vijf jaar voorbij is mag hij het eventueel afkopen tegen ene 10% bv.

Hoe bereken ik nou het maandelijkse leasebedrag als het product 5.000 euro is?

Kan iemand mij hier in adviseren of helpen met een opzet in Excel?
 
Klein opzetje, maar er is uiteraard nog veel meer mogelijk.
 

Bijlagen

  • Lease.xlsb
    9,9 KB · Weergaven: 39
Dat is uiteraard een keuze en kun je in de formule in de cel makkelijk aanpassen. Kan dus per item verschillend zijn. Je zult zelf moeten berekenen wat lonend is of kan zijn.
Het is overigens geen percentage, maar een 10-voudige maandsom, die de klant al betaalt...Daarom moet je dit hoger maken naar mate er korter is geleased. Ik zou , zoals in dit voorbeeld, na vijf jaar die tien maandsommen gebruiken, en na b.v. drie jaar, bij een contract van 5 jaar, komt daar dan nog 2000 Euro bij. Dat is 60-36 maanden maal het afgesproken leasebedrag. Ook dit kun je met simpele rekenformules berekenen.
Stuur evt. een pb`tje.
 
Hoi allemaal bedankt voor de support.

Alleen ik probeer nu dus die PBEt formule toe te passen in mijn blad 2 . alleen krijg ik geen saldo te zien...

Kan je mij assisteren?
 

Bijlagen

  • Leasemodel.xlsx.xlsb
    15,6 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan