Etiketten printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roos2020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2020
Berichten
1
Ik heb een vraag. Ik zou graag met mijn HP Envy printer etiketten willen printen voor op een envelop (adresstickers).
Via de Hema heb ik gezien dat je printer etiketten kunt kopen, dus dat wil ik binnenkort gaan doen. Alleen kom ik er nog niet helemaal
uit hoe je de etiketten precies ontwerpt en vooral hoe je de stickervellen in de printer legt.

Ik heb een Macbook en Word van 2017. Ik heb mij al een beetje ingelezen en hoor graag of ik het goed doe:

1) Word openen
2) Naar ''verzendlijsten''
3) Naar ''etiketten'' en dan verschijnen er etiketten in beeld.
4) Vervolgens de adressen intypen

Maar dan….. :)

Moet je bij de afdrukinstellingen nog wat anders aanvinken? En hoe leg ik dus de vellen in de printer?

Ik zie graag een reactie!

Groetjes, Roos
 
Ik heb een Macbook en Word van 2017. Ik heb mij al een beetje ingelezen en hoor graag of ik het goed doe:
Waarom gebruik je niet Pages om etiketten af te drukken?
Het hangt af van de printer, gewoonlijk vel papier onderste boven in leggen. Probeer op gewoon vel papier.
 
Ik weet niet of het programma 'Pages' je gaat vertellen hoe je printervellen in je printer moet stoppen :). Kijk in je handleiding hoe je papier in je printer moet doen, het kan maar één keer fout gaan lijkt mij, dus in het ergste geval druk je de etiketten af op de verkeerde kant. In dat geval gooi je hetzelfde vel er nóg een keer in, maar dan andersom.

Printen van etiketten is exact hetzelfde als het printen van een brief; Word maakt, als je een etiketten document maakt, namelijk een A4-tje aan met daarin een tabel met de betreffende ingetypte (of samengevoegde) gegevens. Absoluut niet spannend verder. Kortom: niks aan de hand, etiketten maken is het moeilijkste, en dat heb je al gehad :). Gewoon daarna dus op de printknop drukken, en kijken of het goed gaat. Je kunt het meestal wel afleiden trouwens; bij laser printers wordt het papier vaak met een lus door de printer geleid, en moet het papier op zijn kop. Bij inkjet printers gaat het papier er recht door, en leg je het etiket dus boven.
 
Hallo Roos2020

Gewoon Word opstarten en dan vind je onder het Hoofdje Verzendlijsten: Etiketten

En daar kun je uitkiezen welke Etiketten je hebt, dus bijvoorbeeld: Hermes 5053.

En vervolgens op een leeg vel alle adressen invoeren en uitprinten

Succes
 
@dukkel: als je de vraag had gelezen, dan had je geweten dat TS dat al lang gedaan heeft :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan