Windows 10 overzetten via externe harde schijf naar 2e laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Mijn laptop gaat voor reparatie en ik heb geen energie en tijd om alle software en instellingen over te zetten. Nu zie ik genoeg software om het over te zetten, maar dan direct naar de doellocatie (de 2e laptop).

Maar ik wil niet de boel open gaan maken, dus vroeg ik me af: kan ik met MiniTool of andere software de systeemschijf van 128GB (SSD) overzetten naar externe 2,5 inch HDD en dan vervolgens weer overzetten naar een 2e laptop (500GB SSD)?

Het is niet dat ik het zelf niet uit WIL zoeken, maar ik ben chronisch ziek en ik heb op dit moment niet de energie en kracht om alles zelf uit te zoeken (want het moet ergens op internet staan).

Dus: alvast bedankt voor wie mij kan helpen!
 
Het wordt wel lastig vanwege de drivers.
 
Robbie, zou het niet handiger zijn als u bij de supermarkt in uw buurt een kaartje ophangt met de vraag of een student(e) informatica u hierbij tegen een vergoeding kan helpen? Er zijn altijd studenten die graag een centje bij willen verdienen en misschien bent u voor een paar tientjes geholpen.

Tis maar een idee.
 
Je kunt met uiteenlopende backup programma's zoals bijv. Macrium Reflect Free, een complete schijfimage ( incl. bootsector ) maken en die op een externe schijf wegschrijven.
Die image kun je later weer terugzetten mocht betreffende laptop met een lege of nieuw geïnstalleerde schijf terugkomen.
Dat lijkt mij de meest eenvoudige en snelste manier..
 
Bij zo'n programma ben ik toevallig ook terecht gekomen: PCMover. Echt een supersimpel programma. Ik moest gewoon even een naam hebben van goede software. Macrium Reflect is ongeveer hetzelfde idee.

Ik moet alleen nog even nakijken of er delen niet meegenomen konden worden. Maar voor zover ziet het er goed uit.
Voor in de toekomst (als ik een regelmatige systeembackup wil) ga ik ook Macrium Reflect eens uitproberen (richt zich meer op back-up). Bedankt voor de tip!
 
Macrium Reflect Free is gratis, evenals Minitool, en nog vele andere maar ze kunnen niet allemaal zo'n image maken als het systeem in gebruik is...
Zelf gebruik ik Acronis True Image ( 2011 ) en dat werkt ook top, het is alleen niet gratis.
PcMover heb ik inderdaad ook wel eens gebruikt, straight forward programma, kun je eigenlijk niks mee verkeerd doen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan