Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Uitslagen opzoeken

Junior Member
    Vraag is opgelost

Uitslagen opzoeken

Goedendag,

Graag uw aandacht voor het volgende.

Ik heb een lijst met namen en tijden die gemaakt is om personen vooraf een tijd te laten invullen die een bepaald persoon gaat lopen op een bepaalde afstand. In het voorbeeld een tijd gebaseerd op een halve marathon voor een recreatieve hardloper.
    In de 1e kolom de opgegeven tijden (gesorteerd op klein > groot) met daarachter de naam van de persoon die deze tijd opgaf.
    In cel D3 staat de eindtijd, in cel D6 en D7 de tijd en de naam van de persoon die, volgens Vert.Zoeken er het dichtste bij zit.

Er rijzen nu 2 vragen:
    1> Piet zit er natuurlijk dicht bij met zijn tijd, echter de tijd van Willem wijkt maar 1 seconde af. Wat moet er in de formule staan om Willem en zijn tijd als antwoord te krijgen? Vert.Zoeken kijkt alleen naar de tijd die gelijk of direct kleiner is aan de zoekopdracht, en dan nog de eerste die direct hierboven staat.

2> Wat nu als er meerdere personen zijn met dezelfde tijd, hoe krijg ik die dan in beeld? Zie Karel en Henk2, als de gezochte tijd op 2:01:08 gezet wordt, komt alleen Henk2 tevoorschijn.

Wie-o-Wie kan mij hierbij helpen.
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Senior AlexCEL's avatar
    Als je je tabel een beetje uitbreidt wordt het een peulenschil.
    -- een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Junior Member

Prima oplossing

AlexCel, Hartelijk dank voor je hulp, op deze wijze had ik het nog niet bekeken. Hier kan ik wel wat mee.

Ik had in mijn voorbeeld 2 personen die het goed hadden, die worden nu ook geselecteerd, met Vert.Zoeken kan ik 1 van deze 2 uit de lijst naar voren laten komen, echter de 2e en evt 3e niet.
    Hoe pas ik dat aan.
    Laatst aangepast door AJKlijn : 15 januari 2020 om 14:22 Reden: aanvulling op vraag

Giga Senior AlexCEL's avatar
    Waarom wil je uit een gesorteerde lijst nogmaals de besten zoeken?
    -- een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Junior Member

Uitspringen

Ik wilde bij meer dan 1 met juiste antwoord deze op een andere plek in het document laten uitspringen. Met Vert.Zoeken kreeg ik er maar 1 te zien, die ik op een andere plaats liet te voorschijn komen. Dat zou ik nu ook willen doen.

Gedeelde plaatsen

Zie voorbeeld. Als je die laatste kolom ergens anders wil plaatsen moet dat met knippen en plakken gebeuren (niet met kopiëren).

Junior Member
    Allen bedankt voor de hulp, graag tot een volgende keer.

8. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business