Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: Vraag over hyperlink bij kopieren werkblad

Senior Member
    Vraag is opgelost

Vraag over hyperlink bij kopieren werkblad

In het voorbeeld bestand staan 2 werkbladen: 2019 en 2020. Werkblad 2020 heb ik gemaakt als kopie van werkblad 2019. In beide werkbladen staat een hyperlink naar cel A50. Die doen het ook in beide werkbladen, maar in werkblad 2020 gaat de hyperlink naar cel A50 in werkblad 2019 en niet naar cel A50 in werkblad 2020. Hoe kan ik de hyperlink in werkblad 2019 zo maken dat de bestemming van de hyperlink bij het kopieren van het werkblad automatisch met het werkblad mee verhuist?
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Senior AlexCEL's avatar
    Afstand tot server
    ±117 km
    Deze formule voor A3 (Naam werkblad moet gelijk zijn aan jaartal in A1):
    Code:
    =HYPERLINK("#'"&A1& "'!A50";"Ga naar cel A50")
    Of deze, werkt ongeacht de naam van het werkblad:
    Code:
    =HYPERLINK("#'"&VERVANGEN(CEL("bestandsnaam");1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"));"")&"'!A50";"Ga naar cel A50")
    Laatst aangepast door AlexCEL : 14 januari 2020 om 14:03
    -- een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Senior Member
    Hi AlexCel, dank voor je reactie, maar ik snap niet goed hoe jouw eerste code moet werken. Ik heb gedaan wat je zegt (zie bijgevoegde voorbeeldbestand), maar de hyperlink in werkblad 2020 brengt mij nog steeds naar cel A50 in werkblad 2019 in plaats van cel A50 in werkblad 2020 zoals ik graag zou willen. Of snap ik iets helemaal verkeerd?

Giga Honourable Senior Member
    Misschien even 2020 in A1 van de tab 2020 zetten? O je hebt helemaal niets met het advies gedaan. Tja dan werkt het niet.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Senior Member
    O ik zie het al. Heb het verkeerde voorbeeldbestand geupload. Excuus! Hierbij het goede voorbeeldbestand. Maar het probleem is nog steeds hetzelfde: de hyperlink in werkblad 2020 verspringt naar werkblad 2019. En ik zou hem heel graag in werkblad 2020 willen houden.

Giga Senior dotchiejack's avatar
    Afstand tot server
    ±185 km
    Kopieer Blad 2019 en hernoemen naar 2020,
    in het blad 2020 rechter muisklik op Hyperlink bewerken, 2020 selecteren.
    MVG,
    Philiep
    Facebook is als gearresteerd worden: alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden...
    Soms merken mensen de dingen die we voor hen doen niet op, tot we er mee stoppen.
    Zie ook https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Afstand tot server
    ±117 km
    De oude hyperlink moet eruit... (via rechtermuisknop > hyperlink verwijderen). Dan een formule uit #2 erin zetten. En, afhankelijk van welke je gebruikt, goed letten op jaartal in A1 en naam van het tabblad. Demo in bijlage.
    Laatst aangepast door AlexCEL : 15 januari 2020 om 08:12

Senior Member
    Maar dit is niet wat ik vraag en wil. Want nu moet ik bij kopieren naar een nieuw jaartal nog steeds alle afzonderlijke hyperlinks bewerken naar een nieuw jaartal. Ik zou graag willen dat ik in een nieuwe gekopieerd werkblad alleen nog het jaartal in A1 hoef te veranderen en dat vervolgens alle hyperlinks in dat nieuwe werkblad automatisch verwijzen naar het nieuwe werkblad. Of snap ik je niet goed AlexCel?

Afstand tot server
    ±117 km
    Of ik snap je niet goed.

Heb je het voorbeeld in #7 bekeken? Daarin zit een sheet 'kippiebla'. De daar gebruikte formule verwijst altijd naar cel A50 op het blad waarop de formule staat, ongeacht wat de naam het tabblad is, en wat er in A1 staat. Je hoeft geen hyperlink handmatig toe voegen. Oftewel de tweede formule uit #2 toegepast.

Dat is toch wat je wil?

Senior Member
    Ja helemaal! Dit is wat ik zocht. Ik had het niet gezien. Dank, heel veel dank!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren