Sterretje + Tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron001

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
384
Allen

Onderstaande code werkt voor het maken van een e-mail.
Alleen zou ik voor "Zondag 19 januari " een * met Tab willen invoegen, zodat dit wat inspringt.
Welke code gebruik ik voor * + Tab



Code:
Sub testfile()

    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim strbody As String
    
    
        Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
        Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

        strbody = "<font size=""3"" face=""Calibri"">" & _
                  "Dag x<br><br>" & _
                  "test " & _
                  "<br><br><font color = #FF0000>" & _
                  "Zondag 19 januari " & _
                  "</font>" & _
                  "<br><br>test1 " & _
                  "<br><br>test2" & _
                  "<br><br>Mvg " & _
                  "<br><br>x"


        On Error Resume Next
        With OutMail
            .To = ""
            .CC = ""
            .BCC = ""
            .Subject = "x"
            .HTMLBody = strbody
            .Display   'or use .Send
        End With
        On Error GoTo 0

        Set OutMail = Nothing
        Set OutApp = Nothing
   
   
End Sub
 
Zo?
Code:
"*&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Zondag 19 januari " & _
 
Nope…
Als je bv. sterretje + tab ingeeft in outlook (begin van een zin) wordt dit een echt bolletje dat ietsje verder inspringt...
 
Zo'n bolletje is iets heel anders dan een tab en je vroeg om in te springen.
Gebruik dan dit, of speel er mee:
Code:
"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&bull;&nbsp;&nbsp;Zondag 19 januari " & _
 
Laatst bewerkt:
Nope…
Als je bv. sterretje + tab ingeeft in outlook (begin van een zin) wordt dit een echt bolletje dat ietsje verder inspringt...
Outlook gebruikt, net als de andere Office pakketen, AutoOpmaak, waarbij ‘lelijke’, maar makkelijke tekens worden vervangen door een speciaal teken. Zoals een sterretje dat een opsommingsteken wordt. En er zijn er wel meer, kijk maar in je AutoCorrectie. Als je dus het effect wilt van de handeling (het opsommingsteken) dan moet je dát dus vragen, en niet naar een ‘sterretje’ :)
 
Je maakt nog wel een paar (denk)fouten. Om te beginnen: waarom <br> gebruiken? Als je met bullets wilt werken, die inspringen zoals alinea's met opsommingstekens inspringen, dan is het noodzakelijk dat elke alinea die een bullet moet krijgen, op een aparte alinea staat. Met de tag <BR> maak je echter geen alinea's, maar regeleindes. De complete tekst bij jou is dus één alinea, en de bullet zou dus, in jouw geval, voor de tekst "Dag x" komen te staan en níet voor de datum. Gebruik dus <P> om nieuwe alinea's te maken, en niet <BR>.

Daarnaast kun je, als je bullets wilt, die heel makkelijk maken door de tekst in een `'unordered list' te zetten met de tags <ul> en <li>. Dan krijg je het gewenste effect gelijk.

Code:
    strbody = "<font size=""3"" face=""Calibri"">Dag x<p><p>test<p><p>" _
        & "<font color = #FF0000><ul><li>Zondag 19 januari </font></li></ul>" _
        & "<font color = #FF0000>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&bull;&nbsp;&nbsp;Zondag 19 januari </font><p>" _
        & "<p>test1<p><br>test2<p><p>Mvg<p><p>x"
Overigens vind ik het gebruik van spaties om tekst op een bepaalde plek te krijgen, behoorlijk ongelukkig. Je hebt niet voor niets een tag voor lists :).
 
Heb met alle uitleg, dit in elkaar geflanst...

Probleem1: twee opsommingstekens staan niet juist onder elkaar
Probleem2: Mvg X blijft ook inspringen

Code:
            strbody = "<font size=""3"" face=""Calibri"">Dag <p><p>Ik zou ; <p><p>" _
                    & "<ul><b>Zondag xx maand</ul></b><br>" _
                    & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&bull;&nbsp&nbsp;3 x techmontage.<ul>&nbsp&nbsp&nbsp;&bull;&nbsp&nbsp;1 x Opstart + test. <br>" _
                    & "<br>Mvg " _
                    & "<br><br>x "
 
Je hebt mijn bericht nog niet echt goed gelezen, geloof ik.... Je gebruikt nog steeds <BR> als regeleindes, en daarmee blijf je nog steeds werken binnen dezelfde alinea. Ergo: je krijgt ook dezelfde uitlijning. Daarnaast gebruik je de <li> tag niet om de items te markeren die je wilt nummeren.
Volgens mij bedoel je dit:
Code:
    strbody = "<font size=""3"" face=""Calibri"">Dag <p><p>Ik zou:<p><p>" _
        & "<b>Zondag xx maand</b><p>" _
        & "<ul><li>3 x techmontage.</li><li>1 x Opstart + test.</li></ul><p>" _
        & "<p>Mvg " _
        & "<p><p>x "

En stop met die zinloze spaties :D.
 
Oké, ik ben mee...

Heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan, dit is het resultaat dat ik voor ogen had.
Alleen zijn het nu "lege" opsommingstekens geworden, maar daar kan ik mee leven...;-)

Code:
        strbody = "<font size=""3"" face=""Calibri"">Dag <p><p>Ik zou:<p><p>" _
        & "<b><ul>Zondag xx maand</ul></b><p>" _
        & "<ul><ul><li>3 x techmontage.</li><li>1 x Opstart + test.</li></ul></ul><p>" _
        & "<p>Mvg " _
        & "<p><p>x "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan