Site feedback

Status
Niet open voor verdere reacties.

LucHa

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
Berichten
7
Hallo Helpmij!

Ik ben bezig met mijn eigen minecraft hosting bedrijfje en vroeg me af of ik wat feedback kon krijgen op de website. Ik krijg immers nog vaak te horen dat de site anders moet maar er is niemand die mij de goede richting op heeft kunnen wijzen
Hiermee dan vooral design en spelfouten


Site: https://feroxhosting.nl
Elk commentaar is welkom.

Alvast bedankt,
Luc

mod: commercieel linkje is gewijzigd in normale tekst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haal die loading page bij elke refresh eruit. Behoorlijk hinderlijk.

Persoonlijk zou ik ook niet voor een 'single page' website gaan.

Ik mis de contactgegevens en het KVK-nummer.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk er inderdaad over om die loading page weg te halen maar ik vind een inladende pagina hinderlijker (?)
De voorpagina is zo volgepropt vooral met het idee dat dat goed is voor de SEO en er zijn toch mensen die dat soort info graag lezen. Gezien de landing page het makkelijkst te ranken is ben ik daar heel erg op aan het focussen.

Contactgegevens zoals e-mail en telefoon moet ik zeker toevoegen, bedankt voor die tip
Ik ga vrijdag a.s. naar het kvk kantoor om die KVK te voltooien. Die komt er ook zeker op

Bedankt voor je tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het niet single page maakt, laadt het al sneller.
En kijk eens in de 'waterfall' van je 'developertools' in je browser wat er zo lang laadt.

Google komt ook op andere pagina's dan enkel je index. Dus SEO-technisch gaat het weinig uitmaken. ;)

Wat informatie over jou netwerk kan ook geen kwaad. "Waar staan de servers?"

Die vier kolommen op (2*2) staan niet echt netjes uitgelijnd.
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er al vrij goed uit, ik heb een paar kleine opmerkingen:

1. Ik zou iets meer top en bottom margin gebruiken bij o.a. het gedeelte van "Minecraft server hosting"
2. Ik zou het mouse-over effect over de 4 blokken Veilig, Snelle hardware etc weghalen en alleen het kader gebruiken als mouse over effect
3. Is er al een contact pagina?
4. Je kan je pagina's ff door Google PageSpeed halen: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=nl&url=https://feroxhosting.nl/, misschien is "lazy loading" nog iets om toe te voegen.

Succes er verder mee!
 
Het is een Bootstrap 3.3 & jQuery 1.12 website. Omdat het domein in 10/2019 is geregistreerd is dit een gemiste kans, het had direct met Bootstrap 4 & jQuery 3 opgezet kunnen worden.

Aan de SEO is al veel gedaan, behalve de open-graph (og:) is ook schema.org (json) microdata opgenomen.

De <meta keywords> kan je gerust weghalen, Google heeft al jaren terug aangegeven dat ze hier niet meer naar kijken. De <title> en <meta description> zijn zeer belangrijk omdat deze tezamen de trigger zijn voor het klikgedrag van mensen in de zoekresultaten. Echter, als de title en description niet overeenkomen met de inhoud van de pagina zal Google ze negatief meewegen in de indexering.

Er mist een wettelijke cookie consent banner omdat je Google Analytics gebruikt.
In het menu zou ik de Klanten pagina met target="_blank" in een nieuw tabblad openen.
Als ik naar een product ga mis ik uitgebreidere specificaties waardoor bezoekers tegen minder snel bestellen.

Qua vormgeving en overzichtelijkheid is de website prima in orde. Ook de teasers zijn genoeg aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Die cookie wetgeving is inderdaad aardig appart. Ik zie eigenlijk vrij weinig sites die ze nog hebben wie wel gewoon de tracking gebruiken. Ik ben zelf ook erg pro-privacy dus ik zal wel proberen al die dingen in je artikel uit te zetten.

As for de andere tips: bedankt hiervoor en ik zal er zeker naar kijken om deze toe te pasen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie eigenlijk vrij weinig sites die ze nog hebben wie wel gewoon de tracking gebruiken.
Haha, verwijder eens al je cookies uit je browser, ga dan de commerciele websites langs en tel hoeveel je er tegenkomt. Dat zullen er heel veel zijn.

Volgens mij is het tonen van de cookie banner niet altijd noodzakelijk, zolang je maar aan een aantal voorwaarden voldoet

Dit artikel gaat niet in op de communicatie waarover de AVG ook wat te vertellen heeft. Het anonieme IP adres (zonder laatste getal) moet versleuteld worden verstuurd.
Bij die andere GA code was dit eenvoudig, zie deze Google uitleg
Code:
ga('create', 'UA-XXXXXXXX-1', 'auto');
ga('set', '[B]forceSSL[/B]', true); // versleuteld
ga('set', '[B]anonymizeIp[/B]', true); // ip anoniem
ga('send', 'pageview');

Hoe de communicatie bij de gtag code van TS verloopt is mij niet duidelijk. Op dit moment heeft Google "cross-site resource" problemen die nog steeds niet zijn opgelost. Eén ding is zeker: Google wil heel graag het volledige IP adres van website bezoekers weten.

Stel dat aan alles is voldaan, dan moet er altijd een Privacy pagina zijn waar onder andere het cookiebeleid is omschreven. Een linkje naar de Privacy pagina moet zichtbaar zijn op elke pagina van de website.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de cookie banners. De cookies zelf worden nog volop gebruikt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel echt de cookie banner met Accepteer Cookies knop, die vind je op elke commerciele website. Je kan hiervoor een kant en klaar script gebruiken of er zelf eentje maken met Javascript.
 
Dit artikel gaat niet in op de communicatie waarover de AVG ook wat te vertellen heeft. Het anonieme IP adres (zonder laatste getal) moet versleuteld worden verstuurd.

Volgens mij wordt dat wel in het artikel uitgelegd, zie punt 2 en stap 7. Maar er zijn nog genoeg andere artikels op internet over dit onderwerp te vinden ..... :D

Op dit moment heeft Google "cross-site resource" problemen die nog steeds niet zijn opgelost.

Wat voor problemen heeft Google dan?
 
Volgens mij wordt dat wel in het artikel uitgelegd
Het artikel gaat alleen over data opslag, data gebruik, data delen en data verwerking van privacy gevoelige gegevens waarbij wordt aangegeven hoe je dit kan instellen in het GA dashboard. Echter, met communicatie bedoel ik de verzending van deze gegevens over het internet vanaf de "website met GA code" naar de Google website. Het versturen over internet moet versleuteld zijn (forceSSL, zie #9).

Wat voor problemen heeft Google dan?
Alle Google diensten geven in Chrome de onderstaande melding in sommige/bepaalde situaties. Je vindt de melding in de Chrome console:
A cookie associated with a cross-site resource at URL was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with SameSite=None and Secure.

Op intnernet vind je het volgende over deze melding

If you are seeing the warning that lists some 3rd party sites (in my case it was google.com, huh) that means they need to fix it and it has nothing to do with your site.
 
Laatst bewerkt:
Echter, met communicatie bedoel ik de verzending van deze gegevens over het internet vanaf de "website met GA code" naar de Google website. Het versturen over internet moet versleuteld zijn (forceSSL, zie #9).

Oohh, je bedoelde dat de website een https verbinding moet hebben ...... :eek:

Alle Google diensten geven in Chrome de onderstaande melding in sommige/bepaalde situaties. Je vindt de melding in de Chrome console:
A cookie associated with a cross-site resource at URL was set without the `SameSite` attribute. A future release of Chrome will only deliver cookies with cross-site requests if they are set with SameSite=None and Secure.

Yep, deze ken ik wel en inderdaad, dat ligt nog op het bordje van Google. Ik dacht even dat er nog andere problemen waren ......... :shocked:
 
Oohh, je bedoelde dat de website een https verbinding moet hebben ......
Zelfs als de gehele website https is kan de data verzending naar Google niet versleuteld zijn.
Overigens is https tegenwoordig een "must have" voor positief meewegen in de Google indexering en het is zelfs "AVG verplicht" bij webshops.
 
Die samesite bug zie je overigens wel vaker. Ook met onze livechat software tawk.to. Zijn er nog enige regels hoe groot die cookie banner moet zijn? (irritant vs illegaal)
 
Een cookie-muur wat Tweakers.net heeft en die zegt dat je cookies MOET accepteren om verder te gaan, mag tegenwoordig niet meer.
 
Authoriteit persoonsgegevens.. Dat is een leuke. Ik en meerdere mensen hebben daar een bepaald bedrijf gerapporteerd maar er wordt praktisch niks mee gedaan.

> Kunt u de analytische cookies niet gebruiken om mensen anders te behandelen? Dan hebben ze nauwelijks gevolgen voor de privacy van de bezoekers van uw website. En hoeft u er geen toestemming voor te vragen. Maar let op: u moet uw websitebezoekers nog steeds informeren over het plaatsen van deze cookies.

betekend dit dat een bannertje in de footer en bericht op de privacy policy pagina zou voldoen of moet het echt weer zo'n mega ding zijn wat je wel vaker ziet die je eigenlijk wel moet aanklikken gezien hoe irritant het sitegebruik anders wordt.
 
Dat wordt duidelijk gemaakt achter die link ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan