Backup vraagteken bij MS SQL-server management studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

webwoody

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
15
Hallo,

Bij het maken van backup via SQL-server management studio lopen we tegen een vreemd iets op. Eerst draaiden we een backup met als resultaat een .bak van zo'n 450 mb. Als we nu echter een backup draaien krijgen we na een paar seconde de melding dat hij gereed is en op OK kunnen drukken. ECHTER links onder draait er nog een groen rondje met daarnaast Executing (100%) -Zie afbeelding - Back-up scherm.PNG Drukken we op OK dan zien we een .bak bestand van zo'n 50 mb (wachten we iets langer met drukken dan is het iets groter) Ook een aantal dagen laten draaien levert geen stop van het draaiende rondje op......
Wat kan hier aan de hand zijn?

ter info: Het betreft een foto-archief die we als Historische Kring aan het opbouwen zijn met Adlib software (vragen richting hen worden afgewimpeld richting microsoft alwaar ik nog geen aanspreekpunt heb gevonden )
 
En er is niks veranderd in de instellingen van het programma of van de database?
 
En als je die .bak restored (op een ander systeem). Is die dan bruikbaar?
 
Tja, volgens de dames hebben ze niets gewijzigd en backup procedure gewoon uitgevoerd

Het terugzetten van de .bak is een probleem. Men heeft een tijdje doorgewerkt en kwamen toen met het verhaal. Maw terugzetten betekent verlies van een hoop data....

Heb al heel veel gelezen op het web hoe een backup te maken. De stappen die wij hierbij maken wijken niet af van hoe met het beschrijft

Als ik sql server express plus Management studio heb geinstalleerd kan ik dan die backup die we hebben uitlezen of moet er een applicatie bij zijn??
 
Ik heb hier totaal geen verstand van, maar als RogerS schrijft om een restore te doen op een ander systeem/locatie dan moet je dat toch kunnen uitvoeren. Kun je überhaupt wel herstellen?
Heb je wel eens hersteld?

Hier staat veel informatie. Helaas begrijp ik er niets van.
 
Laatst bewerkt:
Heb je link bekeken Senso en ga proberen of ik met die code voorbeelden iets kan.
Begrijp wel dat we het bij ons hebben over een configuratie met 1 licentie die in verenigingsgebouw staat. Destijds is het Adlib programma aangeschaft met eigen db. Omdat er in handleiding geadviseerd werd er een sql database onder te hangen hebben we dit gedaan (mocht Adlib omvallen is een sql db makkelijker onder een ander systeem te hangen, is het verhaal) Die omzetting verliep met behulp stappenplan uitstekend. Maar nu we een probleempje hebben worden we verrast door de Adlib organisatie die ons doorverwijst naar Microsoft. Ik ben geen IT expert dus moet steeds de dingen uitzoeken/vogelen. Heb thuis nu sql en management studio geïnstalleerd en ga bekijken of ik iets met de backup kan..........

Dank voor jullie reacties!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan