SSd start te traag op

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilot30

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
112
Enige tijd geleden al om raad gevraagd maar toch is mijn probleem nog niet opgelost. Het koud opstarten Met SSD duurt ruim 2 minuten.
Ik heb Windows opnieuw schoon her-geïnstalleerd en dacht van het probleem af te zijn, maar het tegendeel is waar. Een advies was om het volgende te doen.
Type in uitvoeren: C:\Windows\System32\perfmon. Daar kwam uit dat een ConfigManagerErrorCode uit kwam.
Deze luide: PCI\VEN_8086-DEV_1E3A-SUBSYS_77971462-REV_04\3_11583659-0-B0.
Voor mij zegt dat niets maar misschien is het voor de deskundigen wel een hint. Laat het mij weten s.v.p.
 
Ik heb even de topic doorgelezen, wat nog niet geschreven of naar verwezen is;

Wat voor computer is het? Daarmee samenhangende: is de computer in taken, dus na het opstarten, ook traag? Sommige moderne processoren hebben versnellingsfuncties, deze kunnen helaas ook de computer rustig aan laten doen en soms hebben computers last daarvan. Uitschakelen van Turbo of Speedstep zou daarom dan te proberen zijn.

Staat Snel opstarten opgegeven bij Energiebeheer, dan is dat uitzetten in slaapstand, wat Windows kan verhinderen om bepaalde updates te installeren. Kijk zeker ook bij Geschiedenis van Update.

Kijk bij Apparaatbeheer bij de uitgeklapte categorieën of er een driver probleem is. Er staat dan een uitroepteken in het kleine pictogram. De grafische adapter zou daarnaast niet geïnstalleerd kunnen zijn.

Ik raad verder aan om zelf te controleren wat er allemaal opstart op de computer met AutoRuns van Sysinternals. Laat dit een lijst opstellen en zoek onbekende namen met Google en vooral op forums in de zoekresultaten. Misschien ziet u een updater of indexeerder die systeembronnen niet vrijgeeft of vindt u malware ermee.
 
Waar precies denk je dat opstarten trager gaat? Als dat is voordat het Windows logo verschijnt, dan moet je misschien in de BIOS selecteren dat meldingen moeten worden weergegeven en zie je of er dan naar harde schijf configuraties of volgordes wordt gezocht.

Start ook eens op in Veilige modus omdat dan drivers worden overgeslagen. Zijn de moederbord/chipset drivers van de computers en met name die van SATA geïnstalleerd?
 
Hoe oud is uw SSD? Welk bedrijf is zijn productie? Voer nog geen opdrachten uit. Er is een idee van wat er kan worden gedaan, maar veel hangt af van de leeftijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even de topic doorgelezen, wat nog niet geschreven of naar verwezen is;

Wat voor computer is het? Daarmee samenhangende: is de computer in taken, dus na het opstarten, ook traag? Sommige moderne processoren hebben versnellingsfuncties, deze kunnen helaas ook de computer rustig aan laten doen en soms hebben computers last daarvan

Alfred, ik zie dat er bepaalde regels roze zijn gekleurd, kunnen vwewijderd worden??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De betekenis van de kleuren staat rechts op de regel, overal het zelfde in een kolom als het goed is. Wanneer u het volgende weet dan ziet u het staan.

Groen is nieuw sinds de laatst uitgevoerde scan.

Geel vereist eigenlijk actie want het item bestaat niet meer (op die plek). Vaak worden verwijzingen naar niet bestaande programma's ook bij een register schoonmaak uit het register verwijderd.

Roze betekent dat de uitgever zich niet bekend gemaakt heeft. Wees kritisch over de herkomst ervan. U zou moeten weten of kunnen achterhalen wat het is en waarvoor dat het dient. Het is niet gezegd dat dit fouten zijn of slechte software. AutoRuns laat je zelf uitzoeken wat de programma's zijn.
 
Alfred wederom bedankt. Heb alles bekeken en enkele "bugs" gevonden en verwijderd. Helaas heeft het niet geleid tot het snellere opstarten van mijn computer.
Ik denk dat ik de schijf helemaal opnieuw moet gaan formateren en opnieuw instellen, maar ik wacht nog even af.
Groet Sjef
 
Zet eens de weblink van Speccy hier neer, zie m'n sig, geen screenshot o.i.d.
Maar wel een screenshot van die Autoruns en dan van alleen het tabblad logon.

Ook al opgestart met alleen de SSD?
 
Maar wel een screenshot van die Autoruns en dan van alleen het tabblad logon.
Kun je die nog maken?
Ook al opgestart met alleen de SSD?
En?

Wat opvalt in Speccy is dat er veel in de scheduler staat, met Ccleaner, extra, opstarten in het tabblad geplande taken kun je de boel uitdunnen, kan ook in Autoruns in het tabblad sheduled tasks, meeste taken zijn niet nodig.
Voor de rest ziet het er goed uit alleen het wachten op de localhost is vreemd, al een scan met Mbam en Adwcleaner gedaan?
Code:
23-1-2020 14:33;: 
HPCustParticipation HP ENVY 5000 series
23-1-2020 14:34;: 
GoogleUpdateTaskMachineUA
23-1-2020 19:33;: 
Start WinZip Driver Updater Schedule
23-1-2020 20:12;: 
Wise Turbo Checker.job
23-1-2020 20:27;: 
OneDrive Standalone Update Task-S-1-5-21-839274951-3249103760-494988583-1001
24-1-2020 13:00;: 
IntelSURQC-Upgrade-86621605-2a0b-4128-8ffc-15514c247132
24-1-2020 13:33;: 
Start WinZip Driver Updater Update
24-1-2020 13:34;: 
GoogleUpdateTaskMachineCore
CCleanerSkipUAC
IntelSURQC-Upgrade-86621605-2a0b-4128-8ffc-15514c247132-Logon
Start WinZip Driver Updater for DESKTOP-J363042@sjefv
Laat alleen die van Ccleaner staan en vink de rest uit, reboot dan, wat gebeurt er dan?

Zo kun je ook in logon van Autoruns alles uitvinken wat niets met drivers, het AV en een eventuele back-tool heeft te maken, dan ook rebooten.
 
Heb nu alles gedaan met wat we konden bedenken hoe het mis kan gaan, maar de resultaten blijven hetzelfde jammer.
rare vraag maar zou het ook kunnen liggen aan de processor ? of wijk ik nou te veel af. Je gaat natuurlijk aan alle mogelijkheden denken.
Ik ga met dit euvel voorlopig maar verder. Misschien komen we wel meer van die rare topics tegen.
Iedereen dank voor het meedenken. wordt zeer gewaardeerd.
 
Ja, de processor kan verkeerd gebruikt worden. Daarom mijn nieuwsgierigheid daarover.

Wat voor computer is het? Daarmee samenhangende: is de computer in taken, dus na het opstarten, ook traag? Sommige moderne processoren hebben versnellingsfuncties, deze kunnen helaas ook de computer rustig aan laten doen en soms hebben computers last daarvan. Uitschakelen van Turbo of Speedstep zou daarom dan te proberen zijn.

Ga ook goed na hoe veel kernen deze processor heeft en kijk dan bij Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en het op het tabblad Prestaties of er bij Processor evenveel grafieken te zien zijn en of die allemaal activiteit gaan vertonen. Het gebeurt wel eens dat Windows niet alle cores herkent en benut.
 
Lange Pier hier nog een Speccy download
http://speccy.piriform.com/results/tccbrDznLb8xurbnQMslZXm

PC staat standaard ingestels en is een standalone met intelprocessor I7.
Na het opstarten is het allemaal zoals het moet zijn wat de snelheid betreft.
Ik heb dat voorheen nog een keer gehad maar dat verdween na herinstallatie van Windows.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie niet veel bijzonders aan het Speccy rapport behalve dat het waarschijnlijk gaat om een Acer pc aangezien er een MSI moederbord in zit.
Daarnaast is de geheugen-configuratie niet wat het moet zijn.
2 geheugen-modules, 1 van 4 Gb met een CL-waarde van 11 en 1 module van 2 Gb met een CL van 9...daar zou ik iets aan doen...
De aanwezigheid van het cd/dvd station helpt ook niet in positieve zin bij de opstart-tijd.

Al eens in Apparaatbeheer gekeken of er mogelijk drivers ontbreken voor 1 of ander want dat is mogelijk als je geen drivers voor het moederbord en/of chipset hebt geïnstalleerd na de her-installatie van Win 10...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan