Gekke 'flikkering' user interace laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Sinds enige tijd heb ik last van een om de zoveel tijd 'flikkerende' user interface. (Windows 8.1) Het is eigenlijk zo dat om de zoveel tijd (halve minuut?) de interface even 'knippert'. Ik werk veel met grafische software, en het werk is nu bijna niet te doen omdat het werkproces daarom ook telkens even 'hapert' bij elke flikkering.

Ik weet niet al te veel van het oplossen van dit soort gekke storingen, daarom heb ik hier tevens maar even de logfiles/systeeminfo als bijlage gezet, in de hoop dat iemand een oplossing weet. Voorzover ik er zelf een oordeel over kan vellen, heeft het te maken met... de grafische kaart??
 

Bijlagen

  • scrns.jpg
    scrns.jpg
    694,8 KB · Weergaven: 46
Zou kunnen.
Heb je de nieuwste driver voor jouw systeem?
Haal die anders op en installeren maar...

Voor de zekerheid: Wordt de video kaart niet te warm? Check ff op stof e.d. bij de fan als die er is, en zo wie zo de ventilatie openingen naar buiten.
 
Hallo, Een andere benadering is: nvstreamsvc is voor het Nvidia schild (shield). Wanneer je dit niet gebruikt kan je deze streaming services uitschakelen in Windows bij Services of wat natuurlijk ook kan dat is een eerdere versie van de driver en stuurprogramma van Nvidia gebruiken.

Er zijn tools die je laten zien wat er actief wordt en dat kan uitsluitsel geven. Bijvoorbeeld What's My Computer Doing: https://www.itsth.de/en/produkte/MoreProducts.php
 
Ik wil niet te snel juichen, maar het lijkt erop alsof het nu weg is... *fingers crossed*
Ik heb de 'streaming..' van NVIDEA uitgeschakeld, en dat schijnt te helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan