Eminent EM7080 mediaplayer inloggen op windows 10 lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Ik heb windows 7 geüpgrade naar Windows 10.
Ik heb er ook een mediaplayer EM7680 aanhangen .

Helaas na de upgrade kom ik niet meer in windows 10 via "samba"

Hij vraagt om een wachtwoord etc. geen idee wat ik nu moet doen ...
Onder windows 7 logde hij gelijk in.

Graag jullie advies of oplossing.
Vast hardstikke bedankt voor het meedenken.:thumb:
 
Hoi RogerS en Lange Pier

Dank voor jullie reactie:thumb:

RogerS Ik heb zoiets wel gelezen en gedaan maar misschien heb ik het niet goed gedaan zal het nog eens onderzoeken.

Lange Pier mogelijk heb ik nu niet de "laatste "firmware er opzitten , kan helaas pas in het weekend er weer aan werken ...

Vast bedankt voor jullie info..:thumb:
 
Misschien handig voor je:
in de bijlage een handleiding hoe je bestanden deelt met je mediaspeler, voor pc's vanaf Win 7 t/m Win 10 en Linux.
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 200
Gebruikte tot voor kort zelf een Xtreamer mediaspeler, ook met een Realtek SoC erin ( RTD 1186 ) , dat is familie van degene die in jouw Eminent zit ( RTD 1073 ).
Ik gebruik hier 3 pc's die Win7 en Win 10 draaien en 2 Synology 4-bay Nassen...
Met deze handleiding werkt bij mij alles probleemloos, ook met m'n nieuwe ( 2019 ) Nvidia Shield Pro..:thumb:
Succes dus en lukt het alsnog niet, dan hoor ik het wel..
 
Hoi Scrapheap (of meedenkers ;)

Helaas kon ik door de griep niet meer werken aan de verbinding tussen de EM 7080 en mijn pc windows 10.

Scrapheap , Ik heb alles gedaan wat ik zou kunnen doen volgens jou opgave.
Helaas ik kom met mijn EM7080 niet in mijn PC.

Ik kom tot inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord ( hoef ik dus niks in te vullen ) maar ik krijg steeds
"logon fail " of met een andere firmware " login mislukt .



Ik kan nu niet bedenken waar het nu fout gaat....Graag nog wat advies van jou ( of jullie...)
Mijn dank is GROOOT :D
 
De optie om , eventueel, SMB1 toe te voegen is verwijderd in Win 10 v 1909...
Op 1 of andere manier lukt het ook mij, na die 1909 update, niet meer om de OS-schijf ( C:\ ) te delen in het netwerk...
Microsoft weer lekker bezig zeg....
 
Hoi Lange Pier en Scrapheap,

Lange Pier: ja ik heb een pc met W7 daar werkt alles goed op . Ik heb ook een PC met W10
Ik ben er al zo lang mee bezig voor W10 dat ik de moed maar opgegeven had. daarom heb ik de W7 aangehouden.
Maar omdat de W7 "afgelopen is " wilde ik het nog eens proberen ..:eek:

Scrapheap : ik heb 1x em 7080 dus voor de W10 met de firmware 106 erop.
Maar blijkbaar kom kan ik nu niet eens meer de pc benaderen...(pfff moedeloos.. )
 
In het forum van Eminent lees ik dat de 7080 werkt via het SMB1 protocol.
Dat kent Win 10 v 1909 niet (meer) en kun je ook niet toevoegen, die optie is uit Windows Optional Features verdwenen....
 
Ik was al enige tijd op zoek naar een vervanger voor mijn oude Xtreamer Sidewinder 3 dus ik heb zeer recent een Nvidia Shield Pro 2019 aangeschaft.
Deze werkt op Android TV en m.b.v. de app Emby heb ik nu weer probleemloos toegang tot mijn volledige media-collectie, hoewel ik de toegang tot Win 10 nog niet gecontroleerd heb..
De Shield TV 2019 beschikt wel over SMB v2 ( en V3 als het goed is ) dus daarin zou het geen probleem moeten zijn.
Min-puntje: de Shield Pro is prijzig ( > € 200 ) maar ik zie het als investering voor de komende jaren... Ding is vooral stabiel en snel en dat bevalt me...

Een andere oplossing kan de aanschaf van een NAS zijn...daarmee heb je niks met Windows te maken.
Ik heb er 2 ( 4-bay Synology ) in m'n netwerk en dat werkt top :thumb:
 
Laatst bewerkt:
@Scrapheap.

Microsoft is hier niet de schuldige. Het is al heel lang bekend dat er zwakheden zitten in SMB1. Dus het is eerder een probleem van de andere fabrikanten dat dit nog als enige SMB protocol ondersteunen.

Je c:\ delen is security-technisch ook niet het meest optimale. Dus dat dat niet kan, kan ik ook wel weer heel goed begrijpen.
 
Wat er hier aan de hand is weet ik niet maar ik controleer zojuist de instellingen onder Windows onderdelen in of uitschakelen en ik zie SMB1 / CIFS er ineens weer tussen staan....:shocked::shocked:
Ik zweer toch dat dat er een paar dagen geleden niet in stond.....of het wordt tijd voor een bezoekje aan Hans Anders...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan