• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dropdown menu uit cel copieren met IF naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

leoj

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
67
Beste medeformers,

Zouden jullie mij kunnen helpen met onderstaande.

Ik heb met Conditional formatting en Data validation een keuzemenu gemaakt. De keuze die gemaakt kan worden bestaat uit "Ja", "Nee", "n.v.t.".
Dit keuzemenu heb ik even in bv cel D10 geplaatst.
Op diverse plaatsen wordt dit keuzemenu door mij met de "hand" gecopieerd vanuit cel D10, tot zover gaat alles goed.

Nu heb ik dit keuzemenu geplakt in bv cel A5, als er nu op "Ja" wordt geklikt middels het keuzemenu, moet er in cel A6 automatisch het keuzemenu uit cel D10 gecopieerd worden.
Dit moet natuurlijk geregeld worden in cel A6 zelf, middels de "IF" of "ALS" functie.

Ik ben wel zover dat ik tekst kan copieeren uit een cel , maar niet het gehele keuzemenu.
Jammer genoeg ben ik hier een volkomen leek in, dus als jullie mij in jip en janneke taal kunnen helpen dan graag.
De complete functie met "If" zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Alvast enorm bedankt voor de moeite en hulp.
 
Dit moet natuurlijk geregeld worden in cel A6 zelf, middels de "IF" of "ALS" functie.
Waar baseer je dat op? Validatie overnemen in een andere cel kan alleen via Copy-Paste, nooit met een formule. Die opmaak moet er dus al in staan, wil je formule effect hebben. Je zult dat ofwel handmatig moeten doen, ofwel met een functie programmeren.
 
En omdat we nogal lui zijn, doen we natuurlijk niks zonder voorbeeldbestandje :).
 
Bedankt voor je reactie, jammer dat het niet kan. Zal bij mijn volgende vraag idd een voorbeeld bestand toevoegen.
 
Niet iedere helper geloven;) Plaats eerst het bestand maar en mogelijk zijn er toch oplossingen te verzinnen.
 
Oké, dan ga ik het nogmaals proberen, nu met bestand erbij.
Als in cel B3 de keuze "Ja" wordt gemaakt, moet in cel B4 het keuzemenu komen uit D3, zo ook voor B5.
Nu komt alleen de tekst uit cel D3.

Hoop dat het duidelijk genoeg is.
 

Bijlagen

  • keuzemenu invoeren.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Niet dat ik er veel van begrijp maar waarom zet je het keuzemenu niet in B4:B5?
 
Niet iedere helper geloven;)
Ik zal wel een sukkel zijn, maar ik ben toch hééél benieuwd hoe jij met een formule gegevensvalidatie gaat kopiëren.
Gaat niet lukken, ook niet met een voorbeeldbestandje. Met programmeren is het uiteraard een vrij simpel klusje. Maar eerlijk gezegd snap ik de bedoeling verder ook niet...
 
Omdat die velden alleen met een keuzemenu mogen worden gevuld als de keuze in B3 op "Ja" is.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • keuzemenu invoeren (1).xlsx
    15 KB · Weergaven: 42
Hoi VenA, in ieder geval heel erg bedankt dat je er over na hebt gedacht, maar dat is niet wat ik bedoel.
Het is de bedoeling dat het keuzemenu wordt gecopieerd.
Inmiddels heb ik misschien een andere optie ontdekt, daar ga ik even mee aan de slag.

Ik dank een ieder voor de aandacht voor mijn vraag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan