Verkenner op 'Deze PC' geeft groepen aan. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus2005

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
2.622
Hoi,

De verkenner geeft groepen aan als je op Deze PC klikt.
>Mappen(3)
>Apparaten en stations(3)
>Netwerklocaties(4)

Daar kan je op klikken en dan klapt die uit.

Mijn vraag is nu: Ik wil zelf een groep/type aanmaken. Zodat er staat:
>Database bestanden van Guus2005 (20)

Ik gebruik windows 8 maar ik denk niet dat dat relevant is.

Thanks,
Guus
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan dat ook in Windows 8, maar waarom zou je die gebruiken? Die wordt sinds 9 januari 2018 niet meer geupdated!!
 
Maar waarom zou je nog Windows 8 willen gebruiken?
 
Oude laptop die ik gebruik om dingen uit te zoeken. Niet geschikt om 10 op te draaien.

Dus hoe kan ik een groep maken in de verkenner?

Veel directories.
Als ik een directorie openklap wil ik weten waarvoor die gebruikt wordt en door wie. Beknopt wil ik dat in de groepsomschrijving zetten.

Als je een beter idee hebt dan hou ik me aanbevolen.
Je kon vroeger een ini file neerzetten en een icoon die dan gebruikt werd voor die map.

Maar kan niet meer vinden hoe dat zat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga je me nou uitleggen hoe je een directory aanmaakt? Dan ben ik niet erg duidelijk geweest.

Maar bedankt in ieder geval voor je tijd.
 
Dus volgens post 1 zijn de drie genoemde items bij jou niet uitgeklapt. Als ik bij mij in W10 kijk, zijn ze direct uitgeklapt. De indeling staat op Tegels. Het navigatievenster staat op > Uitvouwen tot geopende map. Groeperen op Type.
Onder > Mapopties > Weergave > Navigatievenster > Uitvouwen tot geopende map.
 
Ze zijn wel uitgeklapt, je kan ze ook inklappen. Maar dat is niet de vraag.

In het context menu in de verkenner staat view. Als ik die aanklik staat daar o.a. expand alll groups en collapse all groups.
Ik denk dat dit overeenkomt met wat jij in W10 ziet. Groeperen per type. In dat geval wil ik een type aanmaken.

Dus de vraag is hoe maak ik een group of een type aan?

Groet,
Guus

Edit: Ik zie nu dat er een gedeelte van mijn vraag is verdwenen in de eerste post. Vandaar de verwarring. Excuses hiervoor.

Ik wil dus een group aanmaken of een type zodat ik kan zien wat voor bestanden er in de directory staan.

Bijvoorbeeld 1 bestand met een .acl extensie en 15 met een .fil extensie.
Ik heb de eerste post met mijn vraag aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp het nog niet. Want wil je extensies zien, kun je dat instellen in Mapopties onder Weergave. Groeperen kan op type. Maar of dan iedere extensie in een aparte groep wordt gezet weet ik niet. Wat is een algemene aanduiding van een acl of fil bestand?

Je kon vroeger een ini file neerzetten en een icoon die dan gebruikt werd voor die map.
Dat is al heel lang niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan