Acces > Excel file

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
150
Beste lezers,


Kan er met een macro, aangeroepen door een klik op een knop in een menu van een Query een Exel file gemaakt worden ?

Ik ben nog niet zolang bezig met Acces te leren, en weet niet of dit mogelijk is.

Graag een voorbeeld.


Ed
 
Dat kan, zelfs met een macro. :). (Ik heb een bloedhekel aan macro's). Ik doe het dus met een procedure. Je krijgt dan iets als:
Code:
Private Sub cmdExport_Click()
    DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "Datum_Nieuw", "H:\Temp\300 Excel bestandjes\Datumexport.xlsx", True
End Sub
 
Dat kan, zelfs met een macro. :). (Ik heb een bloedhekel aan macro's). Ik doe het dus met een procedure. Je krijgt dan iets als:
Code:
Private Sub cmdExport_Click()
    DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "Datum_Nieuw", "H:\Temp\300 Excel bestandjes\Datumexport.xlsx", True
End Sub

Oeps, Octafish... zo ver ben ik nog niet in mijn ontdekking van acces... hoe moet ik deze bovenstaande procedure in mijn acces inbouwen ?

Ed
 
Als je stopt met onnodig quoten (waarom doe je dat eigenlijk?) leg ik het uit :).
Maak een knop, klik op annuleren (als de wizard aan staat), open vervolgens de eigenschappen van de knop, klik op het tabblad Gebeurtenissen en selecteer de regel <Bij klikken>. Klik vervolgens op de knop met de drie puntjes, en je komt in de VBA editor. Plak daar de regel die tussen Sub en End Sub staat, en pas de naam van de tabel, en het pad van het exportbestand aan.
Het gaat, uiteindelijk, dus om die ene regel met DoCmd, want die voert de actie uit.
 
Bedankt octafish, alles werkt en ik heb weer wat bijgeleerd....

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan