Datum plakken vanuit klembord met VBA in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenfrensen

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
16
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan:
Ik probeer een rij met datums (uit een andere applicatie bv kladblok) te plakken in Excel via een macro.
Als ik een macro opneem gaat alles prima echter als ik dan de datum reeks via het uitvoeren van de macro laat plakken gooit hij alle datums die omkeerbaar zijn om. Dus 25-12-2019 gaat goed maar 05-12-2019 wordt 12 mei 2019...
Wat me ook opvalt is dat de "goede"datums links uitgelijnd worden en de omgedraaide data rechts...
Ik heb de volgende plakopties geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat...

-ActiveSheet.Paste
-ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Unicodetekst", Link:=False, _
DisplayAsIcon:=False, NoHTMLFormatting:=True
-ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Tekst", Link:=False, DisplayAsIcon:= _
False

Nu plak ik de data eerst handmatig in Excel en ga dan verder maar voor de uiteindelijke toepassing is dit niet wenselijk. De format in het bronbestand is niet te wijzigen en is gewoon mm-dd-yyyy

Ik maak al jaren gebruik van dit forum en tot nu toe is me bijna alles nog gelukt zonder zelf een vraag te hoeven stellen maar dit keer kom ik er niet uit...
Iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

Alvast bedankt!
 
Gebruik in kladblok de volgende notatie: 2020-01-15
 
Helaas is het niet mogelijk om het bronbestand (in de werkelijkheid is kladblok niet het bronbestand) te wijzigen...
 
Meestal kun je in een wizard aangeven in welk formaat je het wil converteren in Excel.
Als dat plakken handmatig gebeurd, dan moet je deze code eens draaien na het plakken.

De code is voor kolom A in je Excel bestand.

Code:
Sub hsv()
 With Cells(1).CurrentRegion[COLOR=#ff0000].columns(1)[/COLOR]
    .TextToColumns Range("A1"), xlDelimited, , , , , , , , , Array(1, 4)
    .NumberFormat = "dd/mm/yyyy"
 End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan