Wat moet ik uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.472
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Wij, volgens de NOS en talkshows etc. zouden allemaal groot gevaar lopen door een gigantisch lek waarbij alle systemen zouden kunnen worden overgenomen. Maar is er iemand die deze teksten (uitleg) begrijpt. Men schrijft hier altijd het zit tussen de pc en de stoelleuning maar de feiten liggen toch iets anders. Dus wat moet ik hiermee?

Lek!
 
Laatst bewerkt:
Kan je op z'n minst aangeven wat je probleem is. Alleen een URL is niet toegestaan.
 
Gebruik jij Citrix als server Zo ja: Koppel deze direct van het internet af. Ken je dit niet. Dan is het niet van toepassing en kan je weer verder surfen.

Zorg ook altijd voor dat je Windows up-to-date is. Ook hier is een lek gevonden, maar deze is lastiger uit te voeren door kwade personen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is Citrix? Lees dit: https://forum.fok.nl/topic/227139
Waar zitten de gaten in Citrix? De fout zit in twee diensten van Citrix, namelijk de Application Delivery Controller en de Gateway. Lees hier: https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/wat-is-citrix-en-hoe-werkt-het-lek-1.1624334
Veel bedrijven (ook ziekenhuizen) werken met Citrix. De werknemers werken met terminals. Ze moeten inloggen op het netwerk van hun bedrijf en kunnen dan bij de bestanden waarvoor zij autorisatie hebben.
Sommige van die werknemers kunnen toestemming krijgen om thuis te werken. Ze loggen dan thuis via de browser in op de servers van hun werk. Daarvoor moet er wel een Citrix app op hun privé computer zijn geïnstalleerd.
Mijn vriendin werkt bij een ziekenhuis. Zij heeft toestemming om ook thuis te werken. Ze ziet dan op haar laptop exact hetzelfde als wat ze zou zien wanneer ze voor de pc op haar werk zit.

Het zijn de bedrijven die gebruik maken van Citrix, die zich zorgen moeten maken. De ICT- afdeling van die bedrijven moet dat regelen.

Als privé persoon hoef jij helemaal niets te doen met die commando’s die je zag staan op de website waarnaar jij een link gaf.
 
Mooi. Bedankt voor de uitleg. Ik ga dan niets doen.
 
Ik hoop wel je Windows Update :)
 
Ik heb altijd begrepen dat updaten bij Windows 10 volautomatisch gaat. Ik hoef daar toch niets in te stellen? Moet ik wel wat instellen dan hoor ik dat graag.
 
Automatische updates Windows 10

In Windows 10 zijn de automatische updates standaard ingeschakeld. Je kunt zelf controleren welke updates er zijn geïnstalleerd. Uitschakelen van de automatische updates in Windows 10 is standaard niet mogelijk, en het is niet aan te raden om dit via een truc toch te doen. Om te voorkomen dat je gestoord wordt door het updaten kun je de tijd instellen waarop de computer niet opnieuw opgestart mag worden.

Ga naar Start kies instellingen
Klik op Bijwerken en beveiliging.
Klik op Geschiedenis van updates om te controleren welke updates er zijn geïnstalleerd.
Klik op Gebruikstijden instellen.
Stel de uren in waarop je de computer meestal gebruikt. De computer wordt dan tijdens deze uren niet opnieuw opgestart om updates te verwerken.

Check de laatste update van de Windows 10

Ga naar Start kies instellingen
Klik op Bijwerken en beveiliging.
Bij Windows Update staat vermeld wanneer Windows 10 voor het laatst is bijgewerkt.
 
Bedankt voor de informatie. Nu heb ik handmatig gezocht naar updates. Niet nodig en is bijgewerkt. Nu staat daar onder: De volgende versie 1903 is beschikbaar met nieuwe functies... etc. Nu downloaden en installeren.
Waar is dat nu weer goed voor? Ik heb versie 1809 17763.973. Moet je dat dan uitvoeren?
 
De laatste versie is overigens v 1909 dus je loopt flink achter...
 
Ik loop niet achter, dit is ordinair prutswerk van Microsoft.

Ik dacht dat W10 W10 was. Waarom dan weer versie-aanduidingen! Ik dacht dat Microsoft W10 gemaakt had om optimale beveiliging en de laatste functies e.d. te waarborgen. Nog gekker dat Scrapheap dan schrijft dat er nog een latere versie is. Wat op die link staat is vreemd en mij niet duidelijk. 'Hoe deze update te krijgen'! Dat is toch juist de bedoeling niet bij Windows 10. Het systeem zou dit toch automatisch moeten doen. Immers er wordt constant door de media, NOS, banken en organisaties gezegd, zorg dat je de laatste updates hebt. Nu ben ik van W7 naar W10 pro gegaan via updates en met de nodige problemen. Nu krijg ik 1903 aangeboden en Windows.old staat er nog. Scrapheap zegt er is al een versie 1909. Nou een mooi waardeloos systeem met Windows 10. Het is op die manier vragen om moeilijkheden!
 
Laatst bewerkt:
De map Windows.old zou 30 dagen na de upgrade van Win 7 naar Win 10 automatisch moeten verdwijnen ( deze map blijft gedurende die periode staan i.v.m. systeemherstel zodat je nog terug kunt naar de vorige Windows-versie ).
Indien die map er na die 30 dagen nog staat kun je die handmatig verwijderen.
Overigens heeft @edmoor gelijk wat betreft de update-ring.
Ik heb hier 2 pc's die reeds v 1909 draaien maar een reparatie-pc wilde deze laatste update vanmorgen niet laten zien, ook niet na 10x handmatig Windows Update starten.
 
De map Windows.old zou 30 dagen na de upgrade van Win 7 naar Win 10 automatisch moeten verdwijnen ( deze map blijft gedurende die periode staan i.v.m. systeemherstel zodat je nog terug kunt naar de vorige Windows-versie ).

Inderdaad 'zou' maar zelfs dat is niet zeker, lees maar op internet. De één zegt tien dagen de ander dertig en weer een ander weet het niet. Die map is 41,2 GB en het is geen lolletje als je die in een systeemkopie moet meenemen. Aan de andere kant wordt ook weer de suggestie gewekt door MS zelf dat reparaties kunnen worden uitgevoerd middels Windows.old Handmatig verwijderen kan. Ja, en Edmoor kan wel gelijk hebben met de update-ring maar wat heeft een gemiddelde computergebruiker aan zo'n systeem, helemaal niets. Kijk nou eens naar die uitleg op die link van Edmoor. Wie begrijpt dat en wie interesseert dat! Kijk eens naar het aantal links wat op die pagina staat en maar klikken. Ik heb wel wat anders te doen.

Gemakkelijk gezegd dat er nooit problemen zijn met W10 sinds 2015. Maar internet zegt het tegendeel. Duizenden problemen met W10 en duizenden vragen over W10 omdat mensen functies kwijt zijn, moeten zoeken en zaken niet begrijpen.

In heb een product van Symantec en die heeft telkens een andere engine en upgrades, maar ik heb er totaal geen werk mee. Dat regelt het product via de updates automatisch. Zo hoort het!

Als alles dan zo duidelijk is dan had ik al moeten weten wat ik nu moet doen en ik weet het nog niet. Ik moet dus blijkbaar eerst 1903 installeren en vervolgens 1909. En wat als er iets mis gaat tijdens deze twee operaties? Ja, dan krijg je als antwoord bij mij is er nooit wat misgegaan. Een systeemkopie gaat over de 100GB, kijk eens hoeveel tijd dat gaat kosten!
 
Laatst bewerkt:
Wat op die link staat is vreemd en mij niet duidelijk.
Beter lezen en alles lezen wat er staat. Dan had je het geweten.

Kijk nou eens naar die uitleg op die link van Edmoor. Wie begrijpt dat en wie interesseert dat! Kijk eens naar het aantal links wat op die pagina staat en maar klikken. Ik heb wel wat anders te doen.
En dan hier wel vragen hoe het zit maar er zelf geen moeite voor willen doen?
Tja....het is ook altijd hetzelfde.....
 
Ik wou het niet zeggen maar klagen kan @senseo als de beste, niets is goed of het deugt niet...altijd maar negatief als iets niet naar z'n zin is.
Ik heb de laatste weken geen reactie van hem gezien die geen negativiteit uitstraalt.
Als je zo ontevreden bent over Windows, waarom stap je dan niet over op Apple of Linux..?
Ook die hebben de nodige problemen op z'n tijd maar dat zal nooit zo erg zijn als Windows want daar deugt helemaal niks van, toch..?
 
Kijk nou eens naar die uitleg op die link van Edmoor. Wie begrijpt dat en wie interesseert dat! Kijk eens naar het aantal links wat op die pagina staat en maar klikken. Ik heb wel wat anders te doen.

Prima.
Je WILT het dus gewoon niet begrijpen en geeft dan voor het gemak Microsoft maar de schuld.
Dan heb ik ook wel wat anders te doen zal niet meer op je vragen reageren.
Heb je van mij geen last meer.
 
Je eigen prutswerk bedoel je, geupgrated met een oude versie die je toevallig nog had vermoed ik.
Is gewoon een download via een link geweest zoals die op Helpmij.nl stond aangegeven. Als hier dan oude links/downloads worden gegeven moet je mij de schuld niet geven.

Kijk eens de afspraken bij de introductie van Windows 10 door Microsoft waren Windows 10 zijn beter, gemakkelijker, functioneler, intuïtiever, overzichtelijker, vooral veiliger zijn en minder problemen en altijd de laatste updates hebben. Allemaal leugens. Lees wat er allemaal op internet staat en bekijk maar de video's waarbij hele simpele problemen een ingewikkelde uitleg nodig hebben omdat MS zaken weer gewijzigd en verstopt heeft. Alle hulppagina's op internet en ook de instellingenpagina's op Windows 10 bevatten 'tig' links die telkens weer doorverwijzen naar andere pagina's en zo gaat dat maar door. Totaal onzinnig en tijdverkwistend. Waarom zet je dat niet gewoon op één pagina! Je zit niks anders te doen dan maar klikken.

Jaren gewerkt met W7U en prima programma. Alles snel te vinden en in te stellen. W10 alles verstopt, 1001 instellingen en gezeur met over apps en administratorrechten en de macro's van de Excel-bestanden verdwenen. Vandaag de Soundrecorder gezocht. Trek er maar rustig een uur voor uit! En zo is het telkens wat. Werk nou sinds de negende januari met W10 en volgens mij heb je heel 2020 nog nodig om de zaak zo in te stellen als W7.

Het enigste wat tot nu toe beter is de lay-out duidelijker, strakker, goed leesbaar, alleen moest dit weer met de hulp van een hulpprogramma Winaero Tweaker omdat MS het veranderen van het font heeft laten verdwijnen. NVIDIA Control Panel was weg. Waar zit Uitvoeren/Run? Afsluiten is ook zeer omslachtig.

Ik wou het niet zeggen maar klagen kan @senseo als de beste, niets is goed of het deugt niet...altijd maar negatief als iets niet naar z'n zin is.

Noem het maar klagen. Ik kom met feiten en verbeterpunten. Maar MS luistert nergens naar. Dat lees ik op internet van anderen die relevante zaken/problemen aandragen maar MS reageert nergens op. Daar zitten goede suggesties en ervaringen bij. En wie lost de problemen op? Juist ja, dat zijn de fora, die mogen gratis het werk doen. Waarom heeft Helpmij.nl nog geen 10.000 of 20.000 euro (peanuts voor MS) gekregen voor al het werk dat ze voor MS gedaan hebben!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan