avi 12 GB naar 4,7 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo,

ik heb nu op mijn vorige vraag mijn dv mini bandjes overgezet naar een externe schijf.
maar ieder bandje is wel 12,5 GB x 22 bandjes is veel GB.
ik wil deze verkleinen met een convertor maar weet niet welke het beste nu is en hoe dan te gebruiken en gratis en zonder ingebrand logo en met zo mogelijk weinig kwaliteits verlies.


ik heb op dit forum het e.e.a. gelezen en kwam uit op freemake video convertor. na het installeren kon ik ook kiezen voor omzetten zonder ingebrand logo, maar na het omzetten bleek deze toch het freemake logo te hebben ingebrand.
iemand aub een betere, p.s. met moviemaker zou het kunnen zegt iedereen maar ik kan nergens vinden in moviemaker hoe ik deze in b.v. 4,7 GB video_ts zou kunnen zetten.

p.s ben al geweldig geholpen op mijn vorige vraag op dit forum over divi mini bandjes ( firewire) en hoop dat iemand een goede tip heeft.


alvast bedankt willem
 
Is 275 GB. Dat is met de huidige grootte van de externe schijven toch geen probleem. Comprimeren is altijd kwaliteitsverlies volgens mij.
 
klopt , maar wil ze branden voor het geval de externe schijf ooit zou crashen ( is me ooit gebeurd en alles kwijt) , en dan is 12,5 GB teveel voor 1 dvd.
vandaar mijn vraag.
 
Die rommel kost tegenwoordig niets meer. Ik heb er wel twintig. Je moet altijd meerdere externe schijven hebben en meerdere systeemkopieën en databack-ups maken op verschillende externe hdd/ssd's.

Je moet dan BD blue-ray disc's hebben daar kan 25 GB op. Netto wellicht iets minder.
Verbatim 25 GB BD-R Hard coat. Zijn wel duurder dan normale.
 
Laatst bewerkt:
zoals ik in de vorige vraag schreef is dit voor een famililid met maar 1 externe schijf , vandaar de vraag. graag hulp.
 
Converteren e.d. heb ik geen ervaring mee. Succes dan verder.
 
Als de video's je lief zijn zou ik ze niet comprimeren. En helemaal niet op een DVD of BlueRay branden. Over tiental jaren kan je last hebben dat deze niet goed uit te lezen zijn .

Beste advies: bewaar je belangrijkste data ook in een off-site backup bij familie.
 
Kijk eens of je hier wat mee kunt:
https://handbrake.fr/
Tips via o.a. https://www.winhelponline.com/blog/resize-or-change-video-resolution-encode-videos/

Hitfilm kan het ook.
https://listoffreeware.com/free-video-resizer-software-windows/
How to resize video in Hitfilm Express:

Go to Export > Export Settings. You can enter the desired width and height of the output video in the respective fields in Video column. You also get an option to maintain Aspect ratio while resizing video. You can customize some more output settings, like bitrate, frame rate, profile, etc.

You can import videos to resize in formats like MP4, AVI, MPEG, MOV, M2T, M2TS, MTS, MXF, DV, HDV, WMV, etc. But, it only saves output video in MP4, AVI, and Image sequence. You can also upload output videos to YouTube directly.

HitFilm Express is a free advanced video editor which provides a wide range of editing tools. It lets you add VFX effects, quick transitions, trim a video clip, add audio filters, choose audio and video codecs, and do more.

Ik had een andere maar daar is de licentie helaas van verlopen en blokkeren ze hem.... mijn \oon gebruikt Hitfilm voor echte editing en is tevreden er mee.
Probeer uit wat bevalt.

In de laatste link staan er nog meer, mag je zelf nakijken.... je hebt nu een start.
Succes.
 
Geweldig , echt ga het dit weekend uit proberen en laat maandag iets wten top.
Bedankt willem
 
ok scrapheap, net handbrake gedownload en even een bestandje omgezet van 1,5mb , bleek na omzetten ineens 2,5 mb te zijn . meer dus , ook niet goed.
ga morgenvroeg dvdfab downloaden en uitproberen , kan me herinneren dat ik die lang geleden gebruikt heb.
kom er zo spoedig mogelijk op terug. voor dat er iets lukt wil ik bij voorbaat iedereen bedanken voor de moeite en tijd die jullie erin steken , top.

willem
 
Had dat 1.5 MB bestand al compressie????? En welke en welk format was deze?
Als het geen originele is als die van het zgn container type avi van 12 GB ... dan mag je die compressie test niet eens zo uitvoeren.
 
ok , zal morgen de orginele 12,5 GB avi ook proberen om te zetten in handbrake net als dvdfab.
de 1,5mb was een korte download van mp4.
 
Een MP4 gebruiken is idd geen geldige test.
Ben benieuwd naar je nieuwe test.
Succes!
 
Zonde om die bestanden te converteren waarbij je waarschijnlijk nogal wat kwaliteit verliest.
Met bijvoorbeeld het gratis 7Zip kan je zo'n bestand zippen en laten opsplitsen in stukken van maximaal de DVD grootte.
Ieder bestand kan je dan per stuk op een DVD branden door deze te branden als Data DVD.
Dan heb je ze veilig opgeslagen en zonder verlies van kwaliteit.

Mocht je zo'n AVI bestand nodig hebben dan hoef je die alleen maar met hetzelfde 7Zip uit te pakken.
Van de verschillende DVD's maakt hij dan weer 1 AVI bestand met dezelfde kwaliteit als deze nu is.

7Zip:
https://www.7-zip.org/

Max.jpg
 
Laatst bewerkt:
ok , route. ik heb dat nog nooit gedaan,hier moet ik goed over nadenken.
ik ga dit ook met het familielid overleggen , maar ik kan wel vertellendat die 0,0000 verstand heeft van pc 's.
maarwe komen er wel uit, kom op bovenstaande tps maandag op terug.
wat een adviezen waar ik nooit bij heb stil gestaan.
nogmaals bij voorbaat dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan