• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dag in kalender kleuren (voorwaardelijke opmaak)

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
71
Ik heb een werkboek met op tab 1 een tabel met data.
Op het tweede tabblad heb ik een jaarkalender. Ik wil nu graag dat de dagen op de kalender rood gekleurd worden als ze op tabblad 1 (in het bereik Reservering) staan. Zo niet, dan moet er niets wijzigen.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, maar vermoed dat ik ergens een denk fout maak.
Ik denk dat ik gebruik moet maken van een formle bij de voorwaardelijke opmaak. Mijn gedachte was redelijk simpel. Met ISFOUT(/ISERROR) check ik of de datum in de lijst staat. Die output is ook prima te doen zoals te zien is in de drie velden naast de kalender.
Toen probeerde ik in cel B4 (en op andere plekken in voorwaardelijke opmaak de formule te gebruiken en dan als voorwaarde eraan te hangen dat dit FALSE moest zijn. Want als de uitkomst FALSE is, is er dus geen fout en staat de datum in de lijst... Dus werd de formule =ISERROR(VLOOKUP(B4;Reserveringen;2;FALSE))<>"TRUE" voor de voorwaardelijke opmaak.
Die werkte niet zoals moge blijken. In de sheet heb ik op drie cellen de voorwaardelijke opmaak gezet en allemaal worden ze rood terwijl er maar één in de lijst staat.
Ik zit er bovendien ook nog mee, hoe ik dat, als ik het werkend, heb goed doorgevoerd krijg over de hele kalender, zodat elke cel controleert of hij zelf aan de query voldoet.

Ik weet niet waar ik de denkfout maak, maar ongetwijfeld kan één van jullie me helpen. Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • kalender-check.xlsx
    18,4 KB · Weergaven: 28
De ISERROR() moet je weglaten.
 

Bijlagen

  • kalender-check.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan