• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst zoeken in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Goedemiddag,

Ik wil graag het stuk tekst uit kolom A halen. De tekst die ik zoek staat in het gele vlak. Ik wil dit graag d.m.v een formule voor elkaar krijgen.
Ik heb een bijlage bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Map2.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Vragen:
- Gaat het altijd gaat om een getal van 2 cijfers in het midden?
- Is er bewust ook A1 achter gezet in cel B2?
- Moet er altijd A1 komen te staan als er niets staat achter het getal in het midden?
- Waarom moet het getal bij de laatste niet meegenomen worden? Dus m.a.w. waarom is de uitkomst hier niet AB3 B1?

De regels zijn me nog niet helemaal duidelijk. En dat moet wel om een goede formule te maken...

Als het alleen gaat om de 2-cijfers in het midden te vervangen volstaat deze:
Code:
=VERVANGEN(A1;4;3;"")
 
Laatst bewerkt:
hallo Alex,

bedankt voor je reactie.
hieronder een antwoord op je vragen

- Gaat het altijd gaat om een getal van 2 cijfers in het midden? Nee een enkele keer gaat het om een getal met 3 cijfers
- Is er bewust ook A1 achter gezet in cel B2? Ja als er niks achter het getal staat moet er A1 komen te staan
- Moet er altijd A1 komen te staan als er niets staat achter het getal in het midden? ja
- Waarom moet het getal bij de laatste niet meegenomen worden? Dus m.a.w. waarom is de uitkomst hier niet AB3 B1? de AB is afkorting voor een vestiging, het getal is niet belangrijk in deze situatie en de B1 is kwaliteitsaanduiding

ik hoop dat je iets verder kan met de antwoorden
 
Waarom staat er in de rest wel een getal achter AB als het getal niet van belang is?

Code:
=LEFT(A1;2)&" "&IF(LEN(A1)<8;"A1";RIGHT(A1;2))
 
Kan zelfs nog korter in dit als nummer achter AB niet nodig is.
Code:
="AB "&ALS(LENGTE(A1)<8;"A1";RECHTS(A1;2))
Vraag van VenA blijft staan.
 
Laatst bewerkt:
hartelijk bedankt voor jullie hulp.
en sorry voor mijn late reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan