• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe verwijder ik de #N/b als ik niets invul

Status
Niet open voor verdere reacties.

KatrienDubois

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2020
Berichten
5
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een document te maken om de werkuren/overuren te berekenen die mijn nog grotere leekcollega's zouden moeten kunnen gebruiken. Zelf ben ik nog een leek in excel en daarom best wel al trots dat ik zo ver ben geraakt hiermee. Nu zit ik echter vast.

In het weekend werk ik niet. Of ik moet mijn formule deleten of ik heb #N/B staan waardoor mijn eindtotaal dus niet juist is.

Via welke formule moet ik werken als ik ...
1) niets invul in de eerste kolom er ook in de andere kolommen niets komt te staan?
2) En kan ik een tabel gebruiken bij vert.zoeken? Zie februari werken/verlof/ziekte



Ik wil geen pasklaar antwoord, wel een duwtje in de goede zoekrichting zodat ik het ook daadwerkelijk begrijp en op andere zaken kan toepassen.

Indien de vraag niet duidelijk is, gelieve dat ook te vermelden.

Alvast heel erg bedankt,
Katrien
 

Bijlagen

  • Werkuren 2020.xlsx
    51,8 KB · Weergaven: 23
Kon het niet laten om het toch gewoon wat aan te passen (tabblad januari en extra).
Maar omdat je er toch van wilt leren geen verdere uitleg.
 

Bijlagen

  • Werkuren 2020_2.xlsx
    51,4 KB · Weergaven: 42
Bedankt Popipipo,

Dat gedeelte van de formules kende ik totaal nog niet. Eens zien hoe dat in elkaar steekt met al die tekens. Want ik zie het logische nog niet van het logisch. Hahaha,


Ik laat het wel weten als ik het begrijp en zal mijn hele kalender plaatsen als het af is.

Groetjes,

Katrien
 
Bij deze het eindresultaat. :thumb:

Ik heb zo goed als alles door ondertussen.Nu nog leren van te gebruiken bij andere tabels.

Bedankt voor jullie hulp.

Katrien
 

Bijlagen

  • Werkuren 2020.xlsx
    51,8 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan