• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Input Form in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MWoning

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik ben voor een sportvereniging waar ik bestuurslid ben een nieuwe ledenadministratie aan het maken/schrijven in excel.

Om nieuwe leden toe te voegen wil ik er een input form maken waar ik alles in kan vullen en aan kan passen zodat dit dan in Excel komt te staan. Echter het “ontwerpen” van de Input Form gaat mij prima af, er vervolgens functies aan geven en het ook daadwerkelijk werkend krijgen totaal niet, ondanks het bekijken van talloze YouTube filmpjes is dit mij nog steeds niet gelukt helaas!

Kan iemand mij hier bij helpen?


Maurice
 
Welkom op helpmij:)
Post eens een voorbeeld bestandje met wat je al hebt.
Een voorbeeld bestand kan je toevoegen door rechtsonder op Ga geavanceerd te klikken en dan op de paperclip.
 
Ik zie hem inderdaad, Ik kan alleen even het bestandje niet vinden. Ik zoek hem even op en dan upload ik hem even hier.
 
Laatst bewerkt:
Een voorbeeld bestand kan je toevoegen door rechtsonder op Ga geavanceerd te klikken en dan op de paperclip.

Voor het toevoegen van welk bestand dan ook klik ik in de Snel reageren box altijd op het Image knopje.
Werkt prima :)

Capture.JPG
 
Ik ben er ook ooit per ongeluk achter gekomen ;)
 
Ik heb dit standaard ingesteld bij de opties van dit forum.
Geavanceerde interface - WYSIWYG
 
Op de ene foto is het Excel bestandje te zien waarop het (uiteindelijk) moet komen te staan (inclusief de toevoegen knop) op de andere foto is de betreffende ontwerp van het formulier te zien waarop alles ingevuld moet worden zodat het vervolgens in het Excel bestandje word ingevuld vanuit het formulier.

Tot zo ver is het gelukt met het maken van het formulier. Vervolgens zit ik muur vast, ik heb geen idee hoe ik dit verder werkend moet krijgen.:confused:
 

Bijlagen

  • Excel bestand.jpg
    Excel bestand.jpg
    501,1 KB · Weergaven: 71
  • Formulier.jpg
    Formulier.jpg
    947,9 KB · Weergaven: 82
Met een voorbeeld bestandje wordt het Excel document zelf bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Dat lukt niet, dan geeft Helpmij.nl een foutmelding dat uploaden niet lukt
 
Hoe groot is je bestand? Sla het eens op als xlsb (binair bestand) en probeer het dan nog eens.
 
Laatst bewerkt:
Kan hem ook niet echt kleiner maken. Dat is het bestand zoals het voor zo ver is. Ik wil daar alleen een formulier in toevoegen waardoor het invullen makkelijker wordt
 
Dat Excel bestandje is er al, daar wordt op dit moment alles handmatig cel voor cel ingevoerd. Echter om het makkelijker te maken wil ik dit in een formulier vorm doen dat alles automatische ingevuld wordt zodra je het formulier ingevuld hebt. Vandaar dat dat excel bestandje al zo groot is (zoals te zien is op de foto in een van mijn eerdere berichten.)
 
Op de foto zijn van de objecten niet de namen e.d. te zien die nodig zijn om je van een correct antwoord te voorzien.
Maak een kopie van dat document met alleen dat ene werkblad en je userform, dan kan hij nooit zo groot zijn.
Plaats die dan hier.
 
Dit is aan Excel wat ik doormiddel van een formulier ingevuld wil krijgen. Ik kan alleen het Form bestandje niet uploaden omdat dit een frx bestandje is. dat accepteerd hepmij.nl niet
 

Bijlagen

  • voorbeeld.ods
    3,6 KB · Weergaven: 41
Het gaat om je .xlsm document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan