beste bestandsformaat voor standaard foto's en hulpprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Beste,

ik heb op mijn harde schijven diverse foto's staan in verschillende formaten: jpg, jpeg, gif, bmp, png etc.

Nu heb ik 2 vragen: ik zou graag al deze verschillende bestanden naar 1 formaat converteren.
Vraag 1: wat formaat zou hiervoor het beste zijn? Het gaat allemaal om standaard foto's (vakantiekiekjes, etc), kwaliteit is niet superbelangrijk maar het moet er wel goed uit blijven zien (dat wil zeggen te tonen op digitale fotolijstjes).
Ik neig zelf te denken aan jpg, maar misschien zit ik er naast?

Vraag 2 (in het verlengde hiervan); is er een tooltje beschikbaar dat "bulksgewijs" grafische plaatjes van verschillende formaten ongezien kan converteren (dus zonder ze eerst allemaal te hoeven openen en klikken -> save as).
Ik zie me een tooltje voor dat je een of meerdere folders kan selecteren, het gewenste output type (jpg) kan aangeven en dan klikt op "start" en automatisch alle bestanden scant en converteert.

Mathijs
 
Dat zal ongetwijfelt maar of die ook over een batch-optie beschikt is de vraag...
Ik gebruik hier Movavi Video Suite maar dat kost € 60 en dat kan het wel.
Hoeveel er in 1 batch kan heb ik echter nooit geprobeerd met meer dan 5 bestanden..
 
IrfanView wil ik ook nog noemen en heeft alle functies inclusief vergroten van afbeeldingen zonder verlies door interpolatie toe te passen. Een video kan het afspelen maar wat wil je daarmee dan doen? Probeer het. Dit is een bekend gratis programma. Batch bewerken van afbeeldingen zelf vereist een lijst te maken van toe te passen opties en vereist enig uitproberen maar converteren kan eenvoudig in het venster Batch Conversion/Rename door alles te selecteren wat jij wilt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan