Firefox vraagt om hoofdwachtwoord bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
Om mijn opgeslagen wachtwoorden in firefox te beschermen heb ik een hoofdwachtwoord ingesteld.
Als ik de browser start, wordt er meteen gevraagd om het hoofdwachtwoord. Ook zonder dat ik ergens wil inloggen en alleen wil surfen.
Is dit te verhelpen?
 
Nee, dat kan alleen door het wachtwoord te verwijderen.
Hoe lees je hier.
Het gedrag dat je beschrijft is een bekend fenomeen als je AVG of Eset Internet Security gebruikt als anti virus programma.
Oplossing:
To resolve this problem, you must first deactivate your master password and then reactivate it:

* Click the menu button Fx57Menu and select Options.
* Click Privacy & Security in the left panel and go to the Logins and Passwords section.
* Remove the check mark from the box next to Use a master password and enter the current password to confirm your ownership of the account.
* Click Remove and click OK in the dialog that appears to confirm its removal.
* Close Firefox:

* Click the Firefox menu Fx57Menu and select Exit.
* Open Firefox again.
* Repeat the above steps 1 and 2.
* Reactivate a master password by selecting the checkbox next to Use a master password and enter a password in the window that opens (use a previous or different password).
* Close Firefox:
* Click the Firefox menu Fx57Menu and select Exit.
 
Ik heb geen van beide virusprogramma's; alleen Windows Defender.
Met deactiveren en daarna reactiveren was het probleem niet opgelost.
 
Nee, dat werkt alleen als je 1 van beide AV-programma's gebruikt, dus bij gebruik van Win. Defender werkt dit niet.
Dan moet ik je een oplossing schuldig blijven.
De enige manier is dan het wachtwoord helemaal verwijderen of Firefox verwijderen en een andere browser gaan gebruiken.
 
Firefox beschikt niet over helderziende gaven...anders gezegd: de browser weet niet wat jij wilt doen als hij gestart wordt en daarom komt meteen het wachtwoord scherm.
Dat is nu eenmaal zo, er zijn voor verschillende taken geen instellingen.
Wil je dat niet dan moet je een andere wachtwoord manager gaan gebruiken naast Firefox als browser, dan heb je dat probleem niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan