Wie heeft ervaring met Acronis? (Software voor backup)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Tot voor kort kon niet recente backup-bestanden wissen, verplaatsen, kopiëren. Ik moest via een dialoogvenster de toestemming geven om bv. te verwijderen. Nu krijg ik dat dialoogvenster niet meer en kan ik niets aanvatten zonder een administratortoestemming. Hoe doe ik dat? Er is een recente update geweest van win 10. Moet ik de oorzaak zoeken bij de instellingen in win 10 of bij Acronis?
 
Volgens jouw beschrijving duidt het op een rechten / eigendoms- kwestie in Win 10 dus controleer via Eigenschappen van betreffende bestanden hoe het zit met de toegangsrechten van die bestanden.
Het heeft, naar mijn mening, niks met Acronis van doen.
 
Heb je in Acronis de Active Protection aan staan? Dan kun je de acronis-bestanden niet verplaatsen in de file explorer.
 
Verplaatst naar de backup sectie
 
Beste,

Een update van Acronis was de oplossing. Blijkbaar gaat software "zijn leven leiden".
 
Off topic, maar ik had juist problemen met een update van Acronis. Bleek de snelste manier om van m'n backups te komen...

Ik heb 2019 gekocht, na een paar maanden verscheen de aankondiging van 2020 en of ik die wilde proberen. Dat wilde ik wel, en installeerde die versie. Maar die ging eerst de 2019 versie deïnstalleren en daana nieuwe 2020 installeren. Kreeg géén kans de settings te bewaren, maar dacht toen nog dat dit geen probleem zou zijn. Was het dus wel, alles kwijt...

Zag geen reden om die 2020 te kopen en heb dus 2019 weer teruggezet, maar exporteer ik regelmatig nu de settings.
Gewone updates (dezelfde versie) is geen probleem, naar upgrades wellicht wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan