• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer gegevens uit deze kolommem halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
178
Goede avond,

Ik heb een kolom namen (A)
Ik heb een rij uitkomsten uit spel MAHJONG (B)
Deze uitkomsten kunnen zowel positief alsook negatief zijn en verschillend zijn gelijk aan elkaar

Nu komt er als grootste 3 uit:
Grootste: 6
Op één na de grootste: 5
Op twee na de grootste: 5

Om nu toch de nummer 2 te bepalen, moet de uitkomst in kolom (C) het verschil gaan bepalen.

Tevens wil ik de bijbehorende naam van de speler zien bij de uitkomsten.

Ik heb geprobeerd iets met vert.zoeken te bereiken maar ik kom er niet uit.

Bijgaand een voorbeeld (vraag)

Rob.

P.S. Op de te gebruiken computer mag geen VBA gebruikt worden.
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Allereerst dank voor je reactie. Ik begrijp niet hoe ik dit automatisch kan doen zodat de winnaars er na verloop van tijd uitkomen, dit is slechts één sessie maar er komen er nog 5 achteraan waardoor zowel de score alsook de puntentelling wijzigt, dit is een voorbeeld dat ik al eerder gebruikte.
Ik wil bij de hoogste of de tweede of derde plaats graag een naam zien, wie het uiteindelijk is geworden. Zelf dacht ik het te kunnen doen met vertikaal zoeken, maar dat is mij niet gelukt.

P.S. Ik zou al heel erg blij zijn als ik bij de uitkomst van de tafel punten daar de naam bij kan krijgen. welke bij dat gevonden punt hoort, dan kan ik het waarschijnlijk wel verder aanpassen.


Rob
 
Laatst bewerkt:
hier een mogelijkheid met een hulpkolom.(die kun je evt. verbergen)
 

Bijlagen

  • vraag svp.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 30
Hallo Sylvester,

Ik denk dat ik hier wel mee uit de voeten kan, ik heb nog moeite om het te begrijpen, (ook al staat er senior member bij mijn naam), hetgeen ik dan ook probeer, het is na een beroerte vaak moeilijk maar de aanhouder wint.
Al vast bedankt voor je meedenken.

Rob
 
Laatst bewerkt:
Hier nog optie (analoog aan svp), maar dan zonder hulpkolom.
 

Bijlagen

  • vraag (AC).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 31
Alex, jouw oplossing gebruikt kolom c (nog) niet.

Rob, als je in de buurt van den haag woont, kom ik wel even langs om te helpen. ( kost je wel een bakkie koffie )
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
De uitkomst bij de 3 hoogste scores =N/B, ik heb screenshots meegezonden (form a) en (vraag a), omdat alle informatie uit een ander deel van de applicatie komt.

Vraagje a laat zien dat de uitkomst N/B is en form a laat ik zien hoe de formules er staan.

Mijn te doorzoeken informatie loopt van regel 5 t/m regel 34

Wat doe ik fout?

Tevens dank ik vast voor de inbreng van ALEXCEL, maar hoop ik er met deze oplossing van Sylvester ook te komen.

Rob
 

Bijlagen

  • form a.jpg
    form a.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 44
  • vraag a.xlsx
    21,4 KB · Weergaven: 30
Hallo Sylvester,

Daar zou ik gaarne op ingaan, en dan ook wat lekkers bij de koffie.
En ik woon niet in de buurt maar wil graag langskomen, ik heb een treinabonnement en door mijn leeftijd (73) meestal tijd over, laat me even weten hoe we dat kunnen regelen.

rfcdejong@hotmail.com

Rob
 
ik heb je mijn mail adres gestuurd.

ps plaatjes heb je niet zo veel aan in excel.
 
Laatst bewerkt:
Poging #2 zonder hulpkolom, met inbegrip kolom C, analoog methode svp:
Code:
=INDEX($A$2:$A$31;VERGELIJKEN(GROOTSTE(1000*$B$2:$B$31+$C$2:$C$31+RIJ($B$2:$B$31)/1000;$A34);1000*$B$2:$B$31+$C$2:$C$31+RIJ($B$2:$B$31)/1000;0))
 

Bijlagen

  • vraag (AC.2).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 70
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan