mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Mijn vorige vraag is op zich beantwoord, maar ik kwam er met behulp van de website niet goed uit. Daarom wil ik het op een andere manier proberen.

Voor het opzetten van een mailserver gebruik nu deze tutorial. Maar ik denk dat ik in DirectAdmin wel iets moet verwijzen naar mijn servertje. De gedetailleerde configuratie volgt dan - imho - op het servertje. Klopt dat?
Op dit moment staat er in Direct Admin m.b.t. sub.domein.nl:
sub 14400 A 12.34.56.78
sub. 90 MX 10 12.34.56.78

(12.34.56.78 is het (gefakete) externe IP-adres van onze internetverbinding van KPN.
Een eerder opgezette Nextcloud heeft goed gewerkt, toen was alleen eerstgenoemde regel in DA aangepast.)

Wat moet er worden toegevoegd/veranderd?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
DirectAdmin heeft zijn eigen mailserver aan boord. Maar als je de mails wilt laten afhandelen door een andere mailserver, dan geef je in de DNS van je domeinhosting (Versio bijv.) als MX-records de ip-adressen van je mail-server. Dit komt eigenlijk al neer op hetzelfde wat ik al eerder verteld heb. Persoonlijk zie ik geen reden om de DNS via DA af te handelen. Je kan prima de hoofd-nameserver van je hosting gebruiken met het bijbehorende DNS-beheerpaneel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan