Windows 10 kan profiel soms niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aar

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2014
Berichten
10.108
Besturingssysteem
Windows 11 en diverse Linux-soorten
Office versie
Office 365
Regelmatig, en dan is het vaak maar een enkele keer per maand, merk ik dat mijn Windows 10 (build 1909) soms zijn profiel niet kan laden. Ik krijg dan een blauw informatiescherm met een foutmelding (ik zal hem volgende keer er even bijzoeken, en kan hem niet in de log terugvinden) over een service die niet geladen kan worden. Uiteindelijk na het bevestigen ga ik naar mijn account toe, en hop... opeens heb ik een standaard nieuw account. Als ik mij daar afmeld, en dan opnieuw aanmeld ben ik weer terug in mijn normale account.

Dit is niet echt normaal, en toch ben ik benieuwd hoe dit komt, en of het bekend klinkt? Of hoe ik wat meer details kan achterhalen.

Het gebeurt niet vaak, maar toch best irritant als dit gebeurt. ;) Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het inderdaad die melding die heel regelmatig opduikt. De volgende keer ga ik eens kijken welke melding het daadwerkelijk is.
Het lijkt wel alsof de service niet altijd lekker reageert tijdens het opstarten, en dat hij daarom maar een nieuw tijdelijk account aanmaakt.

Even een schopje?

Het gebeurt een enkele keer per maand, maar de artikelen richten zich op hardnekkige problemen. Iemand een idee hoe dit komt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon ontkennen dat er met Windows 10 problemen bestaan, dan zijn ze er ook niet.
 
Nog even een schopje. Die registry tweak ga ik mij niet aan wagen omdat het soms voorkomt. Vandaag ook weer....
Na uitloggen en opnieuw aanloggen ben ik weer in mijn oude profiel.
 
Als je een nieuw account aanmaakt heb je het dan ook?
Neen... dan zou je daar heen kunnen "verhuizen" en =het oude account verwijderen....
 
Ik kan eens kijken, maar het is geen geringe klus... ;)
Vooral omdat het maar een enkele keer per maand gebeurt :p

Als het gebeurt zal ik nog even kijken welke service het bijltje erbij neerligt.
 
Is het echt toeval of is er een kleine kans dat je systeem toch op een of andere manier gecompromitteerd en dat dit onder bepaalde omstandigheden optreedt?
 
Is het echt toeval of is er een kleine kans dat je systeem toch op een of andere manier gecompromitteerd en dat dit onder bepaalde omstandigheden optreedt?
Met een hoop scanners gescand, en het moment verschilt vaak, maar wel vaak elke maand ;) Maar gemiddeld wel elke maand.
Ik vind het toeval.
 
Voorlopig daar op houden.... en zoals altijd scherp blijven....
Mss dat je nog een keer dat "blauw informatiescherm" et al posten?
 
Het had eventjes geduurd, maar het is weer zover:


Uiteraard na het klikken op [OK] terug naar inlogscherm, en bij het klikken op mijn naam, een tijdelijk profiel.
Uiteraard na het rebooten, of uitloggen kom ik weer terug in mijn eigen echte profiel.

En dit gebeurt echt meestal maandelijks, waarbij ik geen reden kan verzinnen wanneer het gebeurt. Bijna alle dingen die ik hierover tegenkom op Google komt voor uit permanente meldingen, wan dat heb ik gelukkig niet. Maar het is wel iets wat ik storend vind.
 
Laatst bewerkt:
Even een schopje of iemand nog practische ideeën heeft?
 
Ik zou in elk geval Windows eens checken met:
SFC /Scannow
Dism.exe /Online /Cleanup-image /CheckHealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Baat het niet, schaden zal het ook niet, lijkt me.
 
Lees nog eens mijn post opnieuw? Het is niet definitief, en na een reboot / log-off log-on gaat het wel weer goed.

Lees je het toch niet joh en als het erna weer goed is........, had je de vraag niet hoeven stellen......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan