Thunderbird ongewenste email

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Beste mensen,
Een week of 3 terug heb ik een update uitgevoerd van Thunderbird naar versie 68.4.1 (32 bits). Nu heb ik een paar keer gehad dat er een gewenste email (onderwerp en correspondenten zijn goed/verwacht) de inhoud krijgen van een ongewenste email en vervolgens sluist thunderbird de email door naar de map ongewenst. De inhoud van het gewenste email is verdwenen.
Wat is hier de oorzaak van?
Is er ook een 64 bits versie van Thunderbird?

Alvast bedankt,
Frans
PC met Windows 10 en Thunderbird 68.4.1 (32 bits)
Net 24/1/2020 de add-on Xpunge geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik een paar keer gehad dat er een gewenste email (onderwerp en correspondenten zijn goed/verwacht) de inhoud krijgen van een ongewenste email
Ik weet niet hoe het komt maar je kan altijd de mail als niet ongewenst zetten.
Dus dan "leert" Thunderbird dat die mail gewenst is en dan komt het niet meer voor.
Of je maakt een filter aan voor die afzender, zodat Thunderbird deze in de postvak in laat staan.
 
...dat doe ik ook. De mail komt dan in mijn inbox maar de inhoud is van een niet gewenste email.
 
Ik snap het ook niet...het is nu 3x gebeurd. 1 email had ik op mijn tablet gezien en daar zag het er normaal uit. Vandaag had ik ook dat de add-on Xpunge uitgeschakeld was terwijl ik daar geen actie voor heb ondernomen.
 
Ik kan je helaas niet helpen, want ik weet het gewoonweg niet. Sorry.
 
...bedankt voor het meedenken, Femke98.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor de zekerheid de folder xxxx.default back-uppen, TB verwijderen, rebooten en TB opnieuw installeren in de hoop dat het euvel dan is opgelost.
Wat betreft de 64 bit versie: https://tweakers.net/downloads/49102/mozilla-thunderbird-680.html.
Je kunt ook op zoek gaan naar de 64-bit versie maar Mozilla schijnt die zelf nog niet regulier aan te bieden. Zal zijn reden wel hebben.
 
Dan vraag ik me af of de fout niet in het profiel zelf zit.
Wat ik volgens mij wel een keer gedaan heb is dat ik sommige folders uit de folder "mail" uit het profiel heg gekopiërd, een nieuw profiel aangemaakt en daarin de betreffende folder teruggezet. In die tijd heb ik echter zo veel gerommeld dat ik niet meer weet of alles goed is gegaan.
Doe dit dus voor eigen risico want die profielfolder zit vreemd in elkaar met ook daarin weer back-ups. Als je een kopie van je profilefolder goed wegzet kun je deze altijd weer terugzetten als e.e.a. niet lukt
Mss echter wordt het middel groter dan de kwaal. Dan zou ik er helemaal van afblijven.
 
Via de mapeigenschappen heb ik nu map repareren uitgevoerd op de map Postvak IN en Ongewenst (rechtermuisknop --> eigenschappen)
 
Ben benieuwd. Ik kende die functie niet eens. Het feit echter dat hij er is betekent natuurlijk wel iets.
 
ik zie die optie repareren hier niet maar ik heb de Linux versie zeg maar.
Waar zit het precies?
 
Femke98:
Ik heb de nederlandse versie op windows10 lopen. Als ik Thunderbird open dan krijg ik links de accounts te zien met de onderliggende mappen. Selecteer een van die mappen en klik dan met je rechtermuisknop. Onderin het menu zie je dan de optie eigenschappen, klik hierop en in het venster die dan verschijnt zie je de optie map repareren.
Om de mappen van een account te zien moet je het icoontje > die voor de accountnaam staat aanklikken. Het icoontje verandert dan in v.
 
Oh, ik zie het. Bedankt.
Nooit geweten hahahaha (en ik werk er nog niet zo lang mee hoor, al 13 jaar ;) )
 
Onder menuitem Extra --> Opties en dan Beveiliging--> tab ongewenste berichten is het mogelijk "Trainingsgegevens initialiseren"....Ik heb dit gedaan nadat ik de email van de inbox heb opgeruimd (gesleept naar een lokale account) en Xpunge heb gerund. Het bestand waar de emails in terecht komen is aanzienlijk kleiner geworden...thunderbird schijnt problemen te krijgen als dit bestand te groot wordt, las ik ergens. De e-mails kunnen ook apart bewaard worden maar dat geldt dan alleen voor nieuwe accounts.
 
Overgestapt op een ander programma en Thunderbird verwijderd...had nu weer een email en daar moest ik op reageren, inhoud was spam...op mijn tablet zag het er goed uit.
 
Welk mail programma heb je nu en welke gebruik je op je tablet en heb je daar iets extras geïnstalleerd?

Spam hangt ook van je e-mail provider af, hoe goed filtert die.
En van je zelf of je al die bedrijven waar je wat bestelt en zo, jouw belangrijkste mail adres waar je de spam eerst in had, geeft of dat je een ander mail adres daar voor hebt?
 
Ik heb nu outlook op mijn PC en nog geen probleem mee.
Op mijn tablet Android,app E-Mail welke al geinstalleerd was. Hier lees ik alleen email mee. Verder geen app's erop geinstalleerd behalve facebook lite. Op de email provider is het spam filter geactiveerd.
Ik heb zelf de indruk dat het probleem is ontstaan met de update van Thunderbird, voorheen geen enkel probleem. Het gaat mij niet om de hoeveelheid spam maar om het feit dat de inhoud van een email verandert in spam terwijl het onderwerp, datum en afzender geen spam zijn en op mijn tablet het er goed uit ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan