standaar template voor standaard mail outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

guy1965

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2020
Berichten
7
Hallo ,

Ik moet heel veel mails versturen met onderstaande template. De datum en de dag zou middels een kalenderfunctie selecteerbaar moeten zijn ipv iedere keer te typen. (Datums, dagen en tijden verschillen nl van mail tot mail. ) Ook het invullen van de tijden zou met een drop down/selectie menu uitgevoerd moeten worden. Wie o wie kan mij helpen daar ik 100 van dergelijke mails per dag moet versturen!



Beste,

We hebben voor u een nachtelijke meting gepland, wij zullen bij u thuis komen op:

Donderdag 22-3 brengen apparaat tussen 11:00-13:00 uur
Vrijdag 26-3 ophalen apparaat tussen 12:00-14:00 uur.
 
Zelf zou ik er een Excel document voor rmaken.
Dan kan wat je wilt eenvoudig gerealiseerd worden en via Outlook direct verzonden dan wel eerst bekeken.
 
Dank voor de reacties,

@edmoor; een excel bestand met drop down menu's kan ik zelf goed maken . Hoe roep ik die dan op in een mail , zonder dat hij als attachment gekoppeld wordt?
 
Als je die Excel maakt dan frot ik het Outlook gedeelte er wel voor je in.
Dat hoeft dus niet in Outlook.
 
Laatst bewerkt:
Hallo edmoor, ik kom met dat excel toch niet echt verder dan een scroll menu voor de dagen middels gegevensvalidatie. Zou jij eventueel eens willen kijken en een excell voorzetje maken? ik heb de tekst van de mail hierionder gezet De dagen en de datumkiezer zijn de variabelen, de rest is vaste standaard tekst.

Geachte,


Wij hebben voor u een nachtelijke controlemeting gepland. Zoals gebruikelijk zullen wij
dit in de thuissituatie doen.

Wij zullen de meetapparatuur brengen op zaterdag (datumkiezer)
Wij zullen de meetapparatuur ophalen op maandag (datumkiezer)

Gaarne ook een bevestiging indien akkoord.

Team planning.
 
Als je wilt dat edmoor het voor je oplost: prima, maar stuur dan een pm. Dan blijven wij er vanaf :).
 
Hallo edmoor,

dat ziet er prima uit. Echter zou er ook een selectie menu moeten zijn voor de dagen, ( maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag zondag). Is dit bestand straks ook rechtstreeks te openen vanuit outlook?
Dank nogmaals voor jullie efffort
 
Waarom zou je dat bestand willen openen vanuit Outlook?
Dat is nergens voor nodig.

Zo staat de dagnaam er ook bij:
Bekijk bijlage guy1965.xlsm
 
Laatst bewerkt:
... daar ik 100 van dergelijke mails per dag moet versturen.
Waarom maak je niet een sjabloon in Outlook? Wat heeft het voor zin om, als je mails wilt versturen, naar een andere applicatie te grijpen? Het leven wordt heel ingewikkeld als je dat met alles gaat doen :).
 
hallo octafish: zoals ik al aangaf. Ik moet ruim 100 mails versturen ( niet in een 1 bunch!) met de zelfde inhoud, enkel de datum en de tijd moet ik iedere keer wijzigen. Dit is omslachtig als ik dat iedere keer moet typen. Bij mijn weten kan dat niet binnen outlook met een sjabloon.
@ edmoor; datumplanner is ok, er zou nog een aparte tijdplanner bij moeten bv( 14:00 uur - 16:00 uur). Tijden zijn variabel.

Dus : Wij zullen de meetapparatuur brengen op zaterdag (datumkiezer), tijdspanne (tijdkiezer (1) - tijdkiezer (2))
Wij zullen de meetapparatuur ophalen op maandag (datumkiezer), tijdspanne (tijdkiezer (1) - tijdkiezer (2))

Verder moet ik kunnen aangeven van welk emailadres de mail verzonden wordt.

Dank
 
zoals ik al aangaf. Ik moet ruim 100 mails versturen ( niet in een 1 bunch!) met de zelfde inhoud, enkel de datum en de tijd moet ik iedere keer wijzigen. Dit is omslachtig als ik dat iedere keer moet typen. Bij mijn weten kan dat niet binnen outlook met een sjabloon.
En waarom niet? Dat kan juist heel goed met een sjabloon :). Overigens schreef ik nergens dat je in één bunch alles tegelijk ging mailen. Goed lezen is ook een kunst :D.
 
Hallo Octafish, ik heb ook nergens genoteerd dat jij dit gezegd hebt:p :D
"Overigens schreef ik nergens dat je in één bunch alles tegelijk ging mailen"
Ik hou mij graag aanbevolen voor een voorzet! Een sjabloon vanuit outlook heeft voor mij de voorkeur.
 
Heb je al eens geprobeerd een sjabloon te maken? Is niet zo heel moeilijk: je begint vanuit een mail, die je dan bewerkt. Daarbij kun je een zend pagina maken, en een antwoord pagina zodat je ook nog eens controle hebt over wat je terug krijgt.
Daar zet je dan je vaste teksten in, je gewenste velden etc. Vervolgens publiceer je het formulier en kun je het gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan